Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Anders kijken

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 34,90
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

Over het boek:
Wie wil niet dat het onderwijs verandert? Zo lang onderwijs bestaat, heeft men geprobeerd het te verbeteren. Goede ideeën zijn veel waard, maar blijven levenloos als zij niet door mensen gedeeld of in bezit worden genomen. Dat geldt ook voor denkbeelden over onderwijsverandering. De mogelijkheden om onderwijs te veranderen worden veeleer overschat dan onderschat. In dit boek geven de auteurs een realistisch beeld van grenzen en mogelijkheden van onderwijsverandering. Centraal staat de gedachte dat onderwijsverandering als een proces van schoolontwikkeling moet worden opgevat. De school is een organisme dat groei en ontwikkeling kent door te leren, evenals de individuen daarbinnen. Dit boek maakt duidelijk dat, als we uitgaan van de mogelijkheden als individu en organisatie te leren, er voor allen aantrekkelijke impulsen mogelijk zijn om daaraan gemotiveerd deel te hebben. Kerncompetenties en integraal management vormen het instrumentarium voor gezamenlijke groei. Het boek is inspirerend voor allen die betrokken zijn bij veranderingsprocessen in scholen: besturen, directies, docenten, ... Adviseurs, ondersteuners en managers biedt het zicht op een kansrijke groei.

Uit de inhoud:
Onderwijsverandering: analyse - Historisch perspectief - Dynamisch proces - Schoolontwikkeling - Leiding geven aan schoolontwikkeling - Onderwijsverandering: een andere kijk op leren, op resultaten, op de werkelijkheid - Een eeuw onderwijsverandering.

Over de auteur(s):
Nijs Lagerweij is emeritus hoogleraar Onderwijskunde, in het bijzonder de Onderwijsinnovatie, aan de Universiteit Utrecht. Janna Lagerweij-Voogt, onderwijskundige, is wetenschappelijk adviseur in het overheidsbeleid.

Productkenmerken

ISBN 9789044114577
Uitgever Maklu, Uitgever
Datum uitgave 20040305
Lengte (in mm) 240
Breedte (in mm) 162
Dikte (in mm) 22
Aantal pagina's 410

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Anders kijken

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden