Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Balanced Scorecard & INK- managementmodel

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Hardback
 54,90
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

Succesvol zijn in waar u met uw organisatie voor staat en dat gezamenlijk bereiken. Dat is niet eenvoudig. Wat drijft ons eigenlijk? Waar draait het in onze organisatie écht om? Hoe raken we de kern? En wat is er zó belangrijk dat we erop willen sturen? Deze vierde, geheel herziene druk van Balanced Scorecard & INK-managementmodel geeft u de handvatten bij deze belangrijke vragen bij het sturen van prestaties en processen.

Zowel de Balanced Scorecard als het INK-managementmodel behoeven nauwelijks meer introductie. Ze zijn alom bekend en geaccepteerd als dé integrale managementmodellen voor het besturen van een organisatie. De afgelopen jaren is de aandacht verschoven van het creëren van een cockpit met stuurgegevens, naar een meer fundamentele dialoog over de strategie en de samenhang daarin. In de vorige druk kwamen daarom de strategische kaart en Appreciative Inquiry al uitgebreid aan bod.

Deze vierde, herziene druk gaat voor het eerst in op de A3 methodiek, een innovatie in het plannings- & controlproces. Deze methodiek helpt om jaarplannen te ontwikkelen met meer focus en sturing en met minder papier. Ook komen recente praktijkervaringen van de auteurs, nieuwe inzichten en veranderingen in de methodiek aan bod. Kortom, dit boek is onmisbaar voor iedere manager en voor iedere organisatie die succesvol wil zijn in waar zij voor staat en dat met z'n allen wil bereiken.

Het boek is geschreven voor managers in de profit- en de nonprofitsector. Voorbeelden en cases zijn gebaseerd op ervaring in beide sectoren. Het boek is ook heel geschikt gebleken voor studenten in het hoger onderwijs en voor interne en externe adviseurs.

Over de auteurs: Kees Ahaus is directeur van TNO Management Consultants. Hij is tevens als hoogleraar verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Frank Diepman is manager Control bij Rabobank Midden-Twente.

Productkenmerken

ISBN 9789013079081
Uitgever Vakmedianet Management B.V.
Datum uitgave 20101001
Lengte (in mm) 250
Breedte (in mm) 165
Dikte (in mm) 22
Aantal pagina's 311

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Balanced Scorecard & INK- managementmodel

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden