Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

De kern van survey-onderzoek

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 23,50
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

"Serie: De kern van organisatieonderzoek

Survey-onderzoek levert voor de onderzoeker en opdrachtgever een scala aan informatie op over een bepaald thema. Kenmerkend voor survey-onderzoek is dat gegevensverzameling plaatsvindt bij veel personen over een groot aantal kenmerken. Veelal gebeurt dat door het stellen van vooraf bedachte vragen aan respondenten. Dat kan zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. Daarbij is vaak sprake van een selectie uit een grotere groep van mensen; een zogenaamde steekproeftrekking. In dit boek worden de verschillende mogelijkheden bekeken voor het gebruik van survey-onderzoek voor een bedrijf, instelling of organisatie. De focus ligt daarbij op het zelfstandig uitvoeren daarvan door de onderzoeker. Door het geven van voorbeelden, handreikingen en opgaven wordt de lezer in staat gesteld om, op operationeel niveau, zelfstandig een survey-onderzoek op te zetten en uit te voeren. Het deel bevat casussen afkomstig uit de bedrijfskunde en de bedrijfscommunicatie. Na het doorwerken van dit deel kan de lezer zelf aan de slag met survey-onderzoeken op verschillende terreinen zoals personeels- en productiemanagement, marketing, ondernemingstrategieën, communicatie-audits, leiderschapsstijlen, logistiek en interne communicatie.

Dr. Hubert Korzilius is als universtair hoofddocent werkzaam aan de Radboud Universiteit Nijmegen bij de afdeling Onderzoeksmethodologie en Kennismanagement van de Faculteit der Managementwetenschappen. Hij heeft ruime ervaring in het ontwerpen, uitvoeren en begeleiden van zowel theorie- als praktijkgerichte vormen van onderzoek op diverse terreinen, zoals: methodologie, meertalige en interculturele communicatie, document design, media, opvoeding en ontwikkeling."

Productkenmerken

ISBN 9789023235408
Uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van
Datum uitgave 20001116
Lengte (in mm) 240
Breedte (in mm) 157
Dikte (in mm) 9

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: De kern van survey-onderzoek

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden