Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

De ware aard van de marketeer

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 24,95
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

Het menselijk gedrag is hoofdzakelijk emotioneel terwijl de marketeer rationeel wil denken. Het klassieke marketingdenken is dus tegennatuurlijk. De marketeer raakt het noorden kwijt. Er is een muur van modellen en processen die de communicatie met de consument tegenhoudt ...;;;De klassieke marketeer denkt echter in rationele kaders.;;;Hoe beïnvloedt de natuur van de marketeer de marketing?;;;Hoe kan de marketeer opnieuw houvast creëren in marketing?;;;Hoe beïnvloeden de principes van natuurlijke selectie het marketingdenken?;;;Hoe onderscheiden natuurlijke en gedomesticeerde merken zich?;;;Kunnen merken gecontroleerd worden?;;;Overleven alleen de sterkste merken?;;;Hoe belangrijk zijn diversiteit, variatie en convergentie?;;;Is concurrentie goed of slecht?;;;Hoe omgaan met de toenemende marktcomplexiteit?;;;Een boek boordevol voorbeelden en cases. Het menselijk gedrag is hoofdzakelijk emotioneel terwijl de marketeer rationeel wil denken. Het klassieke marketingdenken is dus tegennatuurlijk. De marketeer raakt het noorden kwijt. Net zoals in de natuur geldt in business de wet van 'survival of the fittest'. De ware aard van de marketeer onderzoekt de onderliggende wetmatigheden en past ze toe op marketing en merkbeheer. Wat is de betekenis van mijn merk voor de consument? Hoe kan ik me differentiëren? Hoe moet mijn merk vooruitgaan? Wat met natuurlijk gegroeide en gedomesticeerde merken, hoe maak ik mijn aanbod aantrekkelijk in inhoud en vorm, hoe kan ik positief inspelen op de context, hoe moet ik mijn aanbod laten evolueren in open markt en in nichemarkten, hoe kan mijn aanbod de permanente strijd overleven? Doorheen het proces van de natuurlijke evolutie heeft het menselijk brein een aantal merkwaardigheden ontwikkeld die zowel voor de consument als voor de marketeer van toepassing zijn. Hoe kan hij zijn aanpak en zijn aanbod versterken in een B2B- en B2C-markt zodat hij de concurrentiestrijd zal overleven? Het boek biedt de marketeer en alle geïnteresseerden een eenvoudig en helder houvast om mensgericht business op te bouwen die op korte en lange termijn zijn vruchten afwerpt. Het begin van een vernieuwd marketingdenken.

Productkenmerken

ISBN 9789077432358
Uitgever Scriptum
Datum uitgave 20091001
Lengte (in mm) 241
Breedte (in mm) 172
Dikte (in mm) 14
Aantal pagina's 189

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: De ware aard van de marketeer

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden