Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Dossier Supertrends

Norbert Mirani, Goos Eilander, Carl Rohde

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Hardback
 22,50
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

Trendwatchers signaleren, documenteren en bestuderen nieuwe ontwikkelingen in maatschappij en cultuur. Dossier Supertrends combineert trendobservaties en analyses, en inspireert om nieuwe kansen te zien en nieuwe wegen in te slaan.
De auteurs beschrijven in dit boek nieuwe trends. Maar dit boek wil meer. Na het signaleren van de trends begint het openbaren van de diverse betekenislagen die schuil gaan in de trend maar lang niet altijd meteen zichtbaar zijn. Aldus begint na het signaleren van een trend en na het openbaren van de betekenislagen ervan, de belangrijkste fase van professioneel trendwatchen: het analyseren van de trend op toekomst en potentie.
De analyse moet gebaseerd zijn op heel veel observaties, moet overtuigend geplaatst kunnen worden in een bredere sociale en culturele context, en de trend moet worden onderzocht op de omvang waarmee deze zich in het heden manifesteert en in de toekomst kan gaan manifesteren.

Carl Rohde leidt www.scienceofthetime.com, waar de input van duizenden trendwatchers gedestilleerd wordt tot gezaghebbende mentailiteitstrendsoverzichten. Rohde is daarnaast lector Trends & Innovatie aan Fontys Hogescholen en professor Trend & Innovatie aan de Escola Superior de Comunicacao Social te Lissabon.


Norbert Mirani heeft langer dan een decennium ervaring met trends. Hij werkt bij Sanoma Uitgevers waar hij zich onder meer bezighoudt met het Kenniscentrum. Ook is hij verbonden aan Science of the Time en Brandfuel Academy. Hij schreef tal van artikelen over trends, merken en positionering en het boek *Merken maken de Man*.


Goos Eilander leidt Trendbox, waar menige trend een gedegen kwantitatieve uitwerking krijgt ¿ steeds op Europees niveau. Van zijn hand verscheen eerder onder meer *Naar 2020: een tijdreis in trends*.


Inhoudsopgave

Inleiding
1 De computergame-generatie
2 Jongeren
3 De waarheid over de man
4 Vrouwen
5 Stress-dertigers
6 Internet: het turbo-dorpsplein
7 Belevenis
8 Sustainability in the city
9 Van trends naar innovaties
Bijlage




Productkenmerken

ISBN 9789055947096
Auteur Norbert Mirani, Goos Eilander, Carl Rohde
Uitgever Scriptum
Datum uitgave 20101001
Lengte (in mm) 215
Breedte (in mm) 151
Dikte (in mm) 19
Aantal pagina's 179

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Dossier Supertrends

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden