Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Kwaliteitsmanagement in de praktijk

Kees de Vaal, Ouke Pijl, Ben van Schijndel, Jos Groenendijk, Cees Beek, Ton Schenkels

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Hardback
 69,95
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

Kwaliteitsmanagement in de praktijk gaat verder dan kwaliteitssystemen, modellen, plannen maken, meten en evalueren (het systeemtechnische perspectief). Het gaat ook over cultuur, communicatie, motivatie en teamgedrag (het sociaal-dynamische perspectief). Dit boek brengt beide perspectieven op kwaliteitsmanagement met elkaar in balans. De technieken, instrumenten en checklists kunnen direct in de praktijk worden toegepast. Uitgangspunt is dat niet alleen systemen en handboeken voor kwaliteit zorgen. Ook de relatie en samenwerking tussen mensen is van cruciaal belang!

Het eerste hoofdstuk legt het fundament voor de rest van het boek met een beschrijving van kernbegrippen en uitgangspunten van kwaliteitsmanagement. Daarna wordt in vier delen de plan-do-check-act-cyclus gevolgd. In elk deel komen zowel modellen, systemen en processen (de harde kant van kwaliteitsmanagement) als relaties en samenwerking (de zachte kant van kwaliteitsmanagement) aan de orde. De inrichting en het gebruik van systemen worden behandeld en daarnaast de manier waarop kwaliteit binnen organisaties kan worden beleefd. Elk hoofdstuk bevat praktijkvoorbeelden en praktische sjablonen en checklists uit diverse sectoren (industrie, onderwijs, zorg, adviespraktijk). Dankzij de opdrachten met uitwerkingen kan de lezer de theorie direct toetsen aan de praktijk.

Dit boek is geschreven voor iedereen die zich wil bekwamen en verbeteren in de toepassingen van kwaliteitsmanagement en zich dus ook wil verdiepen in de theoretische achtergronden. Het is geschreven voor alle sectoren, profit en non-profit.

Productkenmerken

ISBN 9789491743023
Auteur Kees de Vaal, Ouke Pijl, Ben van Schijndel, Jos Groenendijk, Cees Beek, Ton Schenkels
Uitgever Concept uitgeefgroep
Datum uitgave 20130802
Lengte (in mm) 261
Breedte (in mm) 191
Dikte (in mm) 24
Aantal pagina's 554

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden