Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Sociale media

R.H. Johannink, I. Gorissen, N.K. van As

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 40,50
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

De reeks Politiekunde is een uitgave van het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een zelfstandig onderdeel van de Politieacademie. Politie & Wetenschap is ingesteld om een stimulans te geven aan de toegepaste wetenschappelijke kennisontwikkeling op het gebied van politie en veiligheid, de daarvoor benodigde kennisinfrastructuur en de daadwerkelijke benutting van onderzoeksrapporten en -resultaten in politiepraktijk, beleid en opleiding. Publicaties in de reeks Politiekunde betreffen in het algemeen concrete handleidingen, modellen, instrumenten of werkwijzen die direct bruikbaar zijn voor de politiepraktijk. Ze zijn veelal de uitkomst van onderzoek dat is verricht in het kader van het meerjarige onderzoeksprogramma, de kernactiviteit van Politie & Wetenschap. Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Ze bieden ons de mogelijkheid om snel informatie te delen en te communiceren met mensen die we alleen digitaal kennen. In crisissituaties spelen sociale media een steeds belangrijker rol. Ze fungeren als informatiekanaal, maar ook als podium voor het uitwisselen van roddels en pikante details. Foto's, filmpjes, namen of andere persoonsgegevens van daders en slachtoffers; via Twitter, Facebook of Hyves is het allemaal direct openbaar. Het lijkt erop dat sociale media invloed hebben op situaties van maatschappelijke onrust en de ontwikkeling van incidenten, maar is dit ook echt het geval? In opdracht van Politie & Wetenschap is onderzoek gedaan naar de invloed van sociale media op situaties van maatschappelijke onrust. In dit rapport wordt in diverse casestudies onderzocht welke rol sociale media spelen bij de ontwikkeling van incidenten en hoe maatschappelijke onrust daarbij ontstaat en wordt beïnvloed. Wat betekent dit voor de politie? Welke keuzes spelen een rol bij het bepalen van de communicatiestrategie van de politie in crisissituaties? Wat is de rol van sociale media hierin en welke effecten hiervan kunnen we waarnemen? Een belangrijke conclusie is dat sociale media tijdens crisissituaties voor de politie zowel kansen als bedreigingen bieden. Een blijvend actieve houding van de politie op sociale media is noodzakelijk: niet aanwezig zijn betekent per definitie een stap te laat zijn.

Productkenmerken

ISBN 9789035246768
Auteur R.H. Johannink, I. Gorissen, N.K. van As
Uitgever Politie & wetenschap
Datum uitgave 20130610
Lengte (in mm) 246
Breedte (in mm) 171
Dikte (in mm) 11
Aantal pagina's 160

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Sociale media

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden