Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

SPSS voor marktonderzoek

Rein Memelink

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 20,50
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

Bij veel hbo-opleidingen is SPSS de standaard als softwarepakket voor het verwerken van marktonderzoeksgegevens. De organisatie van het onderwijs om SPSS-vaardigheden aan te leren is voor menige opleiding echter een hoofdpijndossier. SPSS voor marktonderzoek biedt hiervoor de oplossing. Het boek bevat (als enige in de markt) een stap-voor-stap-zelfinstructie waardoor studenten individueel, of klasgewijs in hun eigen tempo de stof kunnen doorwerken.
Waarom kiezen voor SPSS voor marktonderzoek?
* Zeer geschikt voor zelfstudie;
* stap-voor-stap werkwijze op basisniveau;
* veel praktijkvoorbeelden.
Het boek bestaat uit 2 delen. In deel 1 worden theoretische onderwerpen behandeld zoals het opbouwen van gegevensbestanden, het maken van nieuwe variabelen en het verwerken van open vragen. Deel 2 bevat voorbeelden van veelvoorkomende praktijksituaties. Studenten kunnen het raadplegen wanneer ze daar in een later stadium van de studie of in de praktijk mee in aanraking komen.
SPSS voor marktonderzoek is geschreven voor het HBO-onderwijs, maar ook populair op universiteiten en bij junior marktonderzoekers. Inhoudelijk sluit het boek nauw aan bij het competentieprofiel van opleidingen als CE, MER, en Communicatie.
Deel 1 van deze derde druk is ten opzichte van de tweede druk inhoudelijk ongewijzigd. Het taalgebruik is geactualiseerd en de uitleg is aangepast op plaatsen waar studenten vaak vragen stelden. Deel 2 is geheel vernieuwd. Er is een hoofdstuk met uitleg over het werken met de Likert- en Osgoodschaal toegevoegd; het hoofdstuk over statistisch toetsen heeft een logischer opbouw gekregen en de voorbeelden zijn geactualiseerd. Dit om nog betere aansluiting te vinden bij de wensen van hbo-opleidingen.

Productkenmerken

ISBN 9789001861315
Auteur Rein Memelink
Uitgever Noordhoff Uitgevers B.V.
Datum uitgave 20150901
Lengte (in mm) 244
Breedte (in mm) 182
Dikte (in mm) 18
Aantal pagina's 136

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: SPSS voor marktonderzoek

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden