Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Strategisch management voor non-profitorganisaties

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 23,95
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

"Bestuurders en managers van non-profitorganisaties staan voor een complexe opgave. Het speelveld van de organisatie en de daarbij horende spelregels zijn continu aan verandering onder-hevig. Gebruikers, burgers, overheid, financiers en toezichthouders stellen steeds hogere eisen aan de dienstverlening. De financiële ruimte groeit niet in dezelfde mate mee. De eisen zijn bovendien vaak tegenstrijdig. De wensen van de overheid botsen nogal eens met die van de professionele medewerker. Het is aan de bestuurder/manager tegenstrijdige eisen, waarden en verwachtingen op elkaar af te stemmen en de organisatie klaar te stomen voor de toekomst.

De bestuurder/manager kan zich daarbij niet baseren op wat in het verleden is goed gegaan. Het beeld van gisteren of vandaag biedt onvoldoende houvast voor de onzekere toekomst van morgen. Stilstaan leidt al gauw tot achteruitgang.
Strategisch management is een doorgaande activiteit met een brede tijdshorizon. Het raakt de ontwikkelingsgang van de
organisatie in haar omgeving.

Dit boek laat zien dat bij strategisch management voor non-profitorganisaties altijd drie dimensies centraal staan: inhoudelijke koersbepaling, procesregie en metabesturing. Zonder inhoudelijke koers vaart niemand wel. Maar ook regie op het proces is nodig om de communicatie en verwachtingen in goede banen te leiden. Steeds moeten we ons daarbij de vraag stellen: kunnen we zo verder of moeten we de koers verleggen en bijsturen? De praktische uitwerking van deze drie dimensies in dit boek biedt de bestuurder/manager de bouwstenen voor het ontwikkelen van een eigen aanpak voor strategisch management. Ook is het boek geschikt voor beleidsmedewerkers en gevorderde studenten in het hoger onderwijs en studenten van postdoctorale managementopleidingen.

De auteurs hebben vanuit verschillende functies, zoals bestuurder/manager, wetenschapper, adviseur en politicus, expertise opgebouwd over strategisch management van non-profitorganisaties. Het boek vormt een logische tweeluik met ‘Regisseren door reflectie: Strategisch management in praktijk’ van Joldersma c.s., maar is ook onafhankelijk daarvan te gebruiken."

Productkenmerken

ISBN 9789023243090
Uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van
Datum uitgave 20070904
Lengte (in mm) 241
Breedte (in mm) 159
Dikte (in mm) 7
Aantal pagina's 82

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Strategisch management voor non-profitorganisaties

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden