Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Toetsen in het hoger onderwijs

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 15,50
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

"Hoe maak ik een goede toetsvraag? Verdragen open vragen en gesloten vragen elkaars gezelschap? Heeft een multiple-choicevraag altijd vier antwoordalternatieven? Kun je de antwoorden op essayvragen ook statistisch analyseren? Waar leg ik de grens tussen voldoende en onvoldoende? Als een vraag achteraf slecht blijkt te zijn, wat dan? Hoe kun je eerder afgenomen vragen recyclen voor hergebruik? Wat doet een slimme docent met een slimme student?

Op deze en nog vele andere vragen die u als docent tegen kunt komen, geeft Toetsen in het hoger onderwijs antwoord. Het hele proces, van het opstellen van de vraag tot het verwerken van de antwoorden, wordt in vier fasen besproken: construeren, afnemen, verwerken en evalueren.

Toetsen begint bij het opstellen van de vragen. Vaak lijkt een vraag voor de bedenker helder, maar ervaren studenten dit heel anders. U kunt dit voorkomen door er van uit te gaan dat iedere vraag die u bedenkt, verbeterd kan worden.
Na het construeren van de vragen volgt het afnemen van het tentamen; een complexe activiteit die de juiste organisatie vereist. Een lastige stap in het toetsproces, van score naar cijfer, wordt uitgebreid behandeld. Ten slotte wordt besproken hoe u de gebruikte vragen kunt recyclen voor de volgende toets.

Toetsen in het hoger onderwijs is bedoeld als praktisch handboek voor docenten aan universiteiten en hbo-instellingen. Het boek voorziet in een behoefte bij docententrainingen en is daarnaast uitstekend te gebruiken als hulpmiddel bij zelfstudie.

De auteur was als onderwijskundige jarenlang verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij hield zich onder meer bezig met de kwaliteit van toetsing."

Productkenmerken

ISBN 9789023239390
Uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van
Datum uitgave 20030509
Lengte (in mm) 241
Breedte (in mm) 156
Dikte (in mm) 5
Aantal pagina's 74

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Toetsen in het hoger onderwijs

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden