Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Topmanagement van sporttoppers

Alison Smith

Besproken in NRC
0

Schrijf een recensie

Bindwijze: Paperback / softback
 14,95
Levertijd: 1-3 werkdagen
Verzendkosten: € 1,95 per bestelling

Productinformatie

Topmanagement van sporttoppers - Vijftig leiderschapslessen uit de sport
Hans Westerbeek & Aaron Smith

Zowel in de sport als in het bedrijfsleven zijn topprestaties van cruciaal belang. In een wereld waarin de euro regeert, is het van groot belang om de aandeelhouders tevreden te houden door regelmatig een gezonde winst te rapporteren en een aantrekkelijk dividend uit te keren. In de sport lijkt het vaak nog eenvoudiger: die bal vaker in het doel trappen dan je tegenstander of als eerste met omhooggestoken armen juichend over de finish komen. In de enigszins saaie context van het zakendoen is het soms lastig om heldere en aansprekende voorbeelden van uitstekend leiderschap te vinden. De sport heeft in die zin een streepje voor op business, omdat het door de passie van de supporters en de eenduidige doelstelling van de deelnemers (we willen winnen!) inspirerende voorbeelden van succes én falen biedt.

"Ik heb in mijn loopbaan meer dan 9.000 keer een schot gemist. Ik heb bijna 300 wedstrijden verloren. 26 keer kreeg ik de kans het winnende punt te scoren en miste ik. Ik heb constant gefaald in mijn leven. En daarom ben ik zo succesvol."
Michael Jordan

Hans Westerbeek en Aaron Smith gebruiken voorbeelden van sporttoppers die uniek zijn in hun manier van leidinggeven, zoals Johan Cruijff, Lance Armstrong, Muhammad Ali en Joop Alberda, om daaruit een aantal lessen af te leiden die ook kunnen worden toegepast in het bedrijfsleven. Uit de vijftig leiderschapslessen die de sport ons biedt blijkt ook dat winst en verlies slechts onderdelen zijn van een genuanceerd spectrum van zakelijke of persoonlijke doelstellingen. Succes heeft vele gezichten of, zoals Muhammad Ali in het laatste hoofdstuk onderstreept, er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Productkenmerken

ISBN 9789054720287
Auteur Alison Smith
Uitgever Arko Sports Media BV
Datum uitgave 20070322
Lengte (in mm) 230
Breedte (in mm) 150
Dikte (in mm) 7
Aantal pagina's 103

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Topmanagement van sporttoppers

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden