Dienen en Deugen

René Weijers
30,50
Op voorraad
SKU
9789490463182
Bindwijze: Hardcover
Levertijd 1-2 werkdagen Verzendkosten € 2,95
  • Gratis verzending vanaf €50,-
  • Veilige en makkelijke betaalopties
  • Aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg
  • Makkelijk bestellen ook zonder account
Afbeelding vergroten
Productomschrijving
Bestuurders en topmanagers staan in het brandpunt van de belangstelling. Vaak echter is deze aandacht niet positief, want de nadruk wordt met gretigheid gelegd op hun dwalen en falen. En natuurlijk op de schandalen. De verwijten aan bestuurders zijn talrijk: gebrek aan strategische focus, groepsdenken, machtsstrijd, hebzucht, ijdelheid, megalomanie, besluiteloosheid en gebrek aan moraliteit en fatsoen. Missers in het topbestuur zijn overigens niet exclusief voor het bedrijfsleven. Ook in de not for profit sector en bij de overheid zijn er voorbeelden van verkeerd uitgepakt beleid.

Dienen en Deugen bekijkt bestuurders vanuit een andere invalshoek: wanneer gaat het goed en waarom gaat het goed? Met interessante uitkomsten. Het is het resultaat van een uitgebreid onderzoek naar deugdzaamheid en bekwaamheid van topbestuurders. De inhoud van de bestuursopgave, en de context waarin deze zich afspeelt, verschaft inzicht in de complexiteit en de onzekerheid die bestuurders moeten kunnen hanteren. René Weijers maakt in het verlangde handelingsrepertoire een onderscheid tussen 'being' en 'doing'. 'Being' gaat over geloofwaardigheid, integriteit, moreel gezag en 'eigen wijsheid'. Wie ben je als mens? Vooral in moeilijkere omstandigheden draait het daarom. Daarnaast gaat het in de toppositie ook om 'doing': om sturen, organiseren en inspireren.

Over de auteur
René Weijers (1954) is bestuurs- en managementadviseur en als senior partner verbonden aan WagenaarHoes Organisatieadvies. Hij adviseert bedrijven , not for profit organisaties en overheden en is gefascineerd door de kernopgaven en uitdagingen van bestuurders, directies en managementteams. René promoveerde in 2011 aan de Tilburg University. Zijn promotieonderzoek stond aan de basis van dit boek.
Meer informatie
Auteur(s)René Weijers
ISBN9789490463182
BindwijzeHardcover
Aantal pagina's248
Publicatie datum20111101
Breedte177 mm
Hoogte247 mm
Dikte21 mm
Back to top