Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Muziekgebouw - serie piano 2019-2020

 234,00

 164,50

Levertijd: Circa 14 werkdagen
U ontvangt uw papieren toegangskaarten binnen 3 weken na bestelling.

Productinformatie

Avontuurlijke meesters op de piano

6 concerten van € 234 voor € 164,50

Zes concerten door avontuurlijke toppianisten in de best denkbare setting: de uitblinkende akoestiek van het Amsterdamse Muziekgebouw. U hoort grote meesterwerken, maar ook minder bekende parels uit het rijke pianorepertoire, van Franse barok tot muziek uit onze tijd.

 
•Alle NRC plaatsen zijn 1e rangs plaatsen. De exacte plaatsen verschillen per concert, maar in de meeste gevallen gaat het om stoelen in de zaal beneden of op het middenbalkon. Uiteraard wordt u naast elkaar geplaceerd als u voor meerdere personen bestelt.

•Het is niet mogelijk om individuele voorkeuren voor specifieke plaatsen door te geven (m.u.v. rolstoelplaatsen).

•Na aanschaf van de serie wordt geen restitutie verleend. Kunt u onverwacht een of meerdere concerten niet bijwonen, dan kunt u de kaarten aan bekenden schenken.

•De kaarten worden binnen 2 weken na bestelling toegestuurd door Het Muziekgebouw.




Bekijk hieronder de concertinformatie


Zaterdag 14 september / 20.15 uur

Abdel Rahman El Bacha
De revolutie van Chopin
Genre: klassiek

Frédéric Chopin is van groot belang geweest voor de (r)evolutie van de pianomuziek, zoveel maakt de Libanese pianist Abdel Rahman El Bacha duidelijk. In 2017 blonk El Bacha in het Muziekgebouw al uit met kraakheldere vertolkingen van Chopins Preludes. Nu brengt hij een genuanceerde visie op het genie van de Pools-Franse componist aan de hand van zijn scherzo’s, impromptu’s en ballades: Chopin ontdaan van alle romantische clichés.Hoewel Abdel Rahman El Bacha in 1978 de Koningin Elisabethwedstrijd glansrijk won en in 2018 zestig jaar werd, geldt de Libanese pianist in Nederland nog altijd als de ultieme geheimtip. Dat deze man met zijn fabelachtige techniek niet tot de meest bekende pianisten behoort, heeft te maken met zijn intieme spel. Ook met het werk van Chopin overdondert hij niet, maar neemt hij de luisteraar mee langs alle vernieuwende schakeringen van de componist.

Programma
Frédéric Chopin Scherzo nr. 1
Frédéric Chopin Fantaisie-Impromptu
Frédéric Chopin Ballade nr. 1

Frédéric Chopin
Scherzo nr. 2
Frédéric Chopin Impromptu nr. 1
Frédéric Chopin Ballade nr. 2

Frédéric Chopin
Scherzo nr. 3
Frédéric Chopin Impromptu nr. 2
Frédéric Chopin Ballade nr. 3

Frédéric Chopin Scherzo nr. 4
Frédéric Chopin Impromptu nr. 3
Frédéric Chopin Ballade nr. 4 


Woensdag 6 november / 20.15 uur

Alexandre Tharaud
Versailles
Genre: oud

De briljante Franse pianist Alexandre Tharaud keert terug naar het werk waarmee hij in 2007 internationaal doorbrak: dat van barokcomponist François Couperin. ‘De omgekeerde historische instrumentenrevolutie’ noemde de New York Times de wijze waarop Tharaud het klavecimbelwerk van Couperin op piano speelde. ‘Schitterend’. Met verder werk van Lully, Rameau en tijdgenoten breekt Tharaud terecht een lans voor de sensuele Franse barok.

Alexandre Tharaud heeft zo zijn gewoonten. Zo legt hij vóór elke cd-opname bloemen op het graf van de componist Emmanuel Chabrier. Dat doet hij vaak, want hij heeft een uitgebreide discografie die loopt van Couperin en Rameau tot Boulez en andere hedendaagse componisten. Ook voor dit prachtige programma vol bijzondere vondsten zal hij bloemen moeten leggen; het verschijnt dit jaar op cd.

Programma
Jean-Philipppe Rameau Prélude
Jean-Philipppe Rameau Le rappel des oiseaux
Jean-Henry d’Anglebert Passacaille d’Armide
Jean-Henry d’Anglebert Prélude uit de tweede suite
Joseph-Nicolas Royer Marche de Sythes
Marc-Antoine Charpentier Prélude uit Te Deum
Claude Balbastre Air de l’ouverture uit Les Paladins (Rameau)
Claude Balbastre La Suzanne
François Couperin Les ombres errantes
François Couperin Les calotins et les calotines
François Couperin Les barricades mystérieuses
Jean-Baptiste Lully Marche pour la cérémonie des Turcs
Jean-Baptiste Lully Passacaille d’Armide
Jean-Baptiste Lully Chaconne uit Phaéton
Jean-Philipppe Rameau Les sauvages uit de Suite in g
Jean-Philipppe Rameau Allemande uit de Suite in a
Jean-Philipppe Rameau Gavotte en Doubles uit de Suite in a


Woensdag 4 december / 20.15 uur

Pavel Kolesnikov
De romantische kant van Beethoven
Genre: klassiek

A poet of the keyboard’ noemde The Guardian de jonge Rus Pavel Kolesnikov vanwege zijn sensitieve pianospel en verhalende programma’s. In zijn Muziekgebouw-debuut stelt Kolesnikov de romantische kant van Beethoven en diens buitengewone kleurgebruik centraal. Hij speelt twee geliefde sonates om de verbazing ‘die destijds overheerste bij de luisteraars’ weer invoelbaar te maken. De werken van Chopin, Schumann, Debussy en Bartók maken de enorme invloed van Beethoven duidelijk. Sinds hij in 2012 de Honens Price voor piano won, heeft de in Londen wonende Pavel Kolesnikov zich bewezen als een uniek talent. The Telegraph noemde zijn Wigmore Hall-debuut in 2014 ‘een van de meest memorabele gebeurtenissen sinds tijden’ en Diapason schreef bewonderend: ‘Hij weet een verhaal te vertellen zonder zijn stem te verheffen.’ Inmiddels heeft Kolesnikov een vast contract bij het gerenommeerde Hyperion en brengt hij zomer 2019 een nieuwe Chopin-cd uit.


Programma
Frédéric Chopin Fantaisie-Impromptu
Frédéric Chopin Nocturne op. 15 nr. 2
Frédéric Chopin Scherzo nr. 3
Frédéric Chopin Prelude op. 28 nr. 15
Ludwig van Beethoven Sonate op. 27 nr. 2 ‘Mondschein’
Robert Schumann Nachtstück op. 23 nr. 1
Béla Bartók The Night’s music uit Out of doors
Claude Debussy Feux d'artifice uit Préludes boek 2
Ludwig van Beethoven Sonate op. 53 ‘Waldstein’ 


Vrijdag 7 februari / 20.15 uur 

Angela Hewitt
Bach Goldbergvariaties
Genre: oud

  
Een ‘heroïsche onderneming’ noemde The Independent de Bach-Odyssee van Angela Hewitt. In de Londense Wigmore Hall brengt zij over verschillende seizoenen verspreid alle klavierwerken van Bach. Vorig seizoen maakte ze de oversteek naar het Muziekgebouw voor Das wohltemperierte Klavier. Deze keer komt ze met Bachs beroemde Goldbergvariaties, het werk dat ze al twee keer opnam voor Hyperion. ‘Haar meesterschap is exemplarisch’, schreef Gramophone bewonderend. De Goldbergvariaties, de aria met dertig ‘Veränderungen’, zouden zijn ontstaan op verzoek van Graaf Von Keyserlingk. Hij bestreed zijn slapeloosheid door zijn klavecinist Johann Gottlieb Goldberg delen uit Bachs Goldbergvariaties te laten spelen. Een mooi verzinsel van de eerste Bach-biograaf Forkel. Bach gaf de Goldbergvariaties in 1741 gewoon en zonder opdracht uit als de laatste Clavier-Übung ‘voor liefhebbers ter verstrooiing van hun gemoed.’ En slapeloosheid valt er ook niet mee te bestrijden. Wie Angela Hewitt de Goldbergvariaties hoort spelen, blijft klaarwakker.

Programma
Johann Sebastian Bach Goldbergvariaties
 


Vrijdag 27 maart / 20.15 uur 

Leif Ove Andsnes
Dvořák en Schumann
Genre: klassiek

Leif Ove Andsnes is niet alleen een van de meest briljante pianisten van zijn generatie, hij is ook een van de meest kritische. De Noor speelt niet zomaar het gekende pianorepertoire en gaat niet in op elk concertaanbod. Des te verheugender is het dat hij terugkeert naar het Muziekgebouw. Naast het karaktervolle Carnaval van Schumann voert hij de vrijwel nooit gespeelde Poëtische toonschilderingen van Dvořák integraal uit. Antonin Dvořák was geen groot pianist. Toch bevat zijn oeuvre prachtige miniaturen voor de piano. De Poëtische toonschilderingen op. 85 is zo’n verzameling van dertien sfeerschetsen die bij elkaar bijna een uur duurt. Dvořák wilde graag dat zijn opus 85 als één geheel werd gespeeld en gaf de delen poëtische titels als 'Bij het graf van de held'. Andsnes ontdekte de poëzie en de verborgen invloed van Schumann in de werken en voldoet op magistrale wijze aan de wens van Dvořák. 

Programma
Antonín Dvořák Poëtische toonschilderingen op. 85
Béla Bartók Drie Burlesken
Robert Schumann Carnaval


Zaterdag 2 mei / 20.15 uur 

Pierre-Laurent Aimard + Tamara Stefanovich
De liefde van Messiaen
Genre: hedendaags / klassiek
 
In 1943 schreef Olivier Messiaen het zevendelige Visions de l’Amen voor zichzelf en zijn leerling, pianiste Yvonne Loriod. Hij verklaarde hiermee zijn liefde aan Christus én aan Loriod. Het illustere duo Pierre-Laurent Aimard en Tamara Stefanovich kruipt in de huid van Messiaen en Loriod. ‘Intiem en monumentaal. Het is simpelweg onmogelijk om je een betere uitvoering voor te stellen’, schreef The Guardian. Daarnaast spelen zij de Nederlandse première van Birtwistles opzwepende Keyboard Engine.Pierre-Laurent Aimard en Tamara Stefanovich zijn zowel gezamenlijk als afzonderlijk misschien wel de personificatie van waar de pianoserie in het Muziekgebouw voor staat. Zij spelen het meest belangwekkende 20e- en 21e-eeuwse repertoire, zowel bekend als onbekend, en voeren dit uit op het allerhoogste niveau. Eerder maakten ze furore met onder andere Mantra van Stockhausen en de complete pianowerken van Boulez, en blonken voorjaar 2018 uit tijdens het Ligeti Festival. Ook dit recital heeft alles in zich om tot de hoogtepunten van het seizoen te behoren.
 
Programma
Béla Bartók Zeven stukken uit Mikrokosmos
Maurice Ravel Sites auriculaires
Harrison Birtwistle Keyboard Engine
Olivier Messiaen Visions de l’Amen


Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Muziekgebouw - serie piano 2019-2020

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden