Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Muziekgebouw series solisten en orkesten 2019-2020

 110,00

 83,00

Levertijd: Circa 14 werkdagen
U ontvangt uw papieren toegangskaarten binnen 3 weken na bestelling.

 110,00

 83,00

* Vereiste velden

Productinformatie

2 series van 3 concerten met muziek van Bach, Hildegard von Bingen, Händel, Haydn, Bruckner, Schumann, Dvorák

Zes kamerorkesten die de boel flink opschudden, met topdirigenten en dito solisten; sopranen, countertenoren, baritons, cellisten en fortepianisten. Frisse uitvoeringen van geliefde werken uit de hele muziekgeschiedenis. Zes fantastische concerten die u de oren zullen openen!

U heeft keuze uit:


driedelige serie A: van € 117,- voor € 88,50

  • Maarten Engeltjes (countertenor) en Andreas Wolf (bas/bariton) + PRJCT Amsterdam, Aria’s van Bach & Buxtehude, 13 oktober 2019
  • Patricia Kopatchinskaja (viool) + Anna Prohaska (sopraan) en Camerata Bern Maria Mater Meterix, Een programma met muziek van de 12e eeuw tot nu, 11 december 2019
  • il pomo d’oro (barokorkest) + Franco Fagioli (countertenor) Briljante barokaria’s van o.a. Händel en Vinci, 1 mei 2020


driedelige serie B: van € 110,- voor € 83,-

  • Het Gelders Orkest speelt Bruckners Wagnersymfonie en met Quirine Viersen (cello) Haydns Celloconcert in C, 10 november 2019
  • Het rebels collectief Pynarello speelt Dvoráks Negende symfonie: ‘Uit de nieuwe wereld’, 22 januari 2020
  • Orkest van de 18e Eeuw speelt olv Gustavo Gimeno en met Alexander Melnikov op fortepiano, -symfonische werken van Robert Schumann, 20 maart 2020

 

Als u alle zes de concerten wil bijwonen dan koopt u deze voor € 160,- i.p.v. €227,-


 

N.B.
•Alle NRC plaatsen zijn 1e rangs plaatsen. De exacte plaatsen verschillen per concert, maar in de meeste gevallen gaat het om stoelen in de zaal beneden of op het middenbalkon. Uiteraard wordt u naast elkaar geplaceerd als u voor meerdere personen bestelt.
•Het is niet mogelijk om individuele voorkeuren voor specifieke plaatsen door te geven (m.u.v. rolstoelplaatsen).
•Na aanschaf van de serie wordt geen restitutie verleend. Kunt u onverwacht een of meerdere concerten niet bijwonen, dan kunt u de kaarten aan bekenden schenken. •De kaarten worden binnen 2 weken na bestelling toegestuurd door Het Muziekgebouw.





Bekijk hieronder de concertinformatie


Zondag 13 oktober / 20.15 uur

Maarten Engeltjes (countertenor) en Andreas Wolf (bas/bariton) + PRJCT Amsterdam

Nicht mehr hier

Maarten Engeltjes en Andreas Wolf leerden elkaar kennen in 2009, groeiden tegelijk in het metier en vieren met dit concert hun muzikale vriendschap. Als gevierde solisten komen zij elkaar telkens weer tegen op grote podia. Voor dit gezamenlijke concert kozen zij cantates van Bach met de dood als hoofdthema. Bachs geniale melodieën maken duidelijk dat de dood onverbrekelijk bij het leven hoort. Engeltjes zingt ook Buxtehudes fraaie Klaglied over hetzelfde thema. De componist schreef het ter ere van zijn vader.
In Bachs schitterende Ich habe genug soleert de bas Andreas Wolf.

Countertenor Engeltjes – dit seizoen Zielsverwant van het Muziekgebouw - brengt zijn eigen ensemble PRJCT Amsterdam mee, dat bestaat uit fantastische jonge instrumentalisten en onder leiding staat van de ervaren Catherine Manson (Amsterdam Baroque Orchestra).

Programma
Johann Sebastian Bach
Ich habe genug BWV 82 (voor bas)
Johann Sebastian Bach Dubbelconcert voor viool en hobo BWV 1060
Johann Sebastian Bach Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust BWV 170 (voor alt)
Dietrich Buxtehude Mit Fried und Freud - Klaglied BuxWV 76 (voor alt)

Uitvoerenden
PRJCT Amsterdam
Maarten Engeltjes
countertenor
Andreas Wolf bas
Catherine Manson viool, concertmeester


Zondag 10 november / 15.00 uur

Het Gelders Orkest  + Quirine Viersen
Bruckners Derde symfonie in c
Haydn Celloconcert in C

Op een septemberavond in 1873 waggelt een ietwat aangeschoten Anton Bruckner als een gelukkig man door de Duitse stad Bayreuth. Hij heeft bier gedronken met zijn grote held Richard Wagner. Twee symfonieën had de verlegen Bruckner bij zijn bezoek meegenomen, met de vraag of hij er één mocht opdragen aan zijn gastheer. Wagner koos de Derde. De ‘Wagnersymfonie’ wordt gezien als het beginpunt van Bruckners meesterwerken.
In deze oerversie van de Derde symfonie citeert Bruckner nadrukkelijk Wagner. Die Wagnercitaten verdwijnen uit de latere versies, alsook de fascinerende uitbarsting in de finale en andere momenten. De formidabele partituur van de oerversie is gemeten in maten de langste symfonie van Bruckner; ongebreidelde scheppingsdrang sluit een gelukkig huwelijk met de monumentale architectuur van zijn muziek

Daarnaast speelt Het Gelders Orkest Haydns Celloconcert in C met Quirine Viersen als solist. Sinds het stuk in 1961 werd herontdekt, geniet het grote populariteit.

Programma
Joseph Haydn Celloconcert in C
Anton Bruckner Symfonie nr. 3 ‘Wagnersymfonie’ (oerversie van 1873)

Uitvoerenden
Het Gelders Orkest
Claus Peter Flor
dirigent
Quirine Viersen cello


Woensdag 11 december / 20.15 uur

Patricia Kopatchinskaja (viool) + Camerata Bern en Anna Prohaska (sopraan)

Maria Mater Metrix


De wereldsterren Patricia Kopatchinskaja en Anna Prohaska bundelen hun krachten voor een enerverend programma met muziek van de 12e eeuw tot nu. Afwisselend nemen Kopatchinskaja’s viool en Prohaska’s stem het voortouw. Het schitterende Mariatriptiek voor viool, sopraan en orkest van de Zwitserse componist Frank Martin is als een refrein door de avond geweven. Die bijzondere bezetting keert terug in het sluitstuk, Song of the Angel van John Tavener, dat volgens de componist met ‘ingehouden extase’ moet worden gebracht.

Patricia Kopatchinskaja is artistiek leider van Camerata Bern, waar ze volledige vrijheid krijgt om haar eigenzinnige ideeën uit te voeren. De oudste muziek vanavond is van de legendarische Hildegard von Bingen, de eerste componiste die de muziekgeschiedenis vermeldt, en van de minnezanger Walther von der Vogelweide. Via onder meer Joseph Haydn en Gustav Holst belanden we bij de Kafka-Fragmente die György Kurtág in de jaren 80 schreef: magistrale miniaturen voor viool en stem, die smeken om bevlogen interpreten als Kopatchinskaja en Prohaska.



Programma

Gustav Holst
Jesu Sweet uit Four Songs for voice and violin
Walther von der Vogelweide Palästinalied
Giacinto Scelsi Elohim
Gregoriaans Ave Maris Stella
Frank Martin Ave Maria uit Maria Triptychon
Tomas Luis Victoria Ave Maria
György Kurtág Berceuse uit Kafka-Fragmente
Traditional Kashubian Christmas song
Frank Martin Magnificat uit Maria Triptychon
Antonio Lotti Crucifixus
György Kurtág Leoparden uit Kafka-Fragmente
Iannis Xenakis Voile
Giovanni Felice Sances Stabat Mater
Joseph Haydn III. Mulier, ecce filius tuus uit Die sieben letzten Worte unseres Erlösers am Kreuze
Frank Martin Stabat Mater uit Maria Triptychon
Kurt Weill Die Ballade von der sexuellen Hörigkeit
György Kurtág Der Coitus als Bestrafung uit Kafka-Fragmente
Joseph Haydn lll Terremoto uit Die sieben letzten Worte unseres Erlösers am Kreuze
György Kurtág Nichtsdergleichen uit Kafka-Fragmente
Lili Boulanger Pie Jesu
Hildegard von Bingen O rubor sanguinis
John Tavener Song of the Angel

Uitvoerenden
Camerata Bern
Patricia Kopatchinskaja
viool, leiding, concept
Anna Prohaska sopraan, concept



Woensdag 22 januari 2020 / 20.15 uur 

Pynarello

Dvoráks Negende symfonie


Pynarello is een rebels collectief dat de boel flink komt opschudden. De Pynarelli spelen klassieke muziek staand en uit het hoofd, als een popgroep, en maakt zinderende energieën los uit het ijzeren repertoire. Vanavond neemt het ensemble de Negende symfonie van Antonín Dvořák onder handen. Speciaal voor Pynarello breidt jazzgitarist en componist Reinier Baas dit magnifieke werk uit met een vijfde deel.

Dit ensemble, opgericht door violiste Lonneke van Straalen, presenteerde zich in 2017 voor het eerst aan het publiek en maakte direct indruk. Een uitvoering van Beethovens Vijfde symfonie kreeg vijf sterren in de Volkskrant: ‘Zo'n coherente Vijfde heb je nog nooit gehoord.’
De Tsjech Dvořák schreef zijn Negende in Amerika, het land dat blues, gospel en jazz voortbracht. Hoewel Dvořák vooral terugkeek naar zijn vaderland is zijn Negende een werk dat tijd en plaats overstijgt – de onverwoestbare klassieker ging in 1969 zelfs met Neil Armstrong mee naar de maan.

Programma
Antonín Dvořák Symfonie nr. 9 ‘Uit de nieuwe wereld’
Met een nieuw vijfde deel geschreven door gitarist en componist Reinier Baas

Uitvoerenden
Pynarello
 


Vrijdag 20 maart 2020 / 20.15 uur 


Orkest van de 18e Eeuw + Alexander Melnikov

Schumann Symfonicus



Robert Schumann schreef zo veel pianowerken en liederen dat je haast zou vergeten dat hij ook een grandioos symfonicus was. Het Orkest van de 18e Eeuw en dirigent Gustavo Gimeno brengen een avond meeslepende hoogromantiek, culminerend in Schumanns Derde symfonie. Schumann leed aan depressies, maar in zijn Derde (en laatste) resoneert een vreugdevol reisje met zijn vrouw Clara naar het Rijnland – vandaar de bijnaam ‘Rheinische’.
Sinds het overlijden van oprichter en boegbeeld Frans Brüggen speelt het Orkest van de 18e Eeuw steeds met andere gastdirigenten. Zoals Gustavo Gimeno, voormalig slagwerker van het Koninklijk Concertgebouworkest, die bliksemcarrière maakt als dirigent en duidelijk een klik heeft met de pioniers van de historische uitvoeringspraktijk.
Samen met Alexander Melnikov op fortepiano speelt het orkest Schumanns geliefde Pianoconcert uit 1845, dat Melnikov al eens geweldig op cd zette.

Programma
Robert Schumann Ouverture
Robert Schumann Pianoconcert
Robert Schumann Symfonie nr. 3 ‘Rheinische’

Uitvoerenden
Orkest van de 18e Eeuw
Gustavo Gimeno dirigent
Alexander Melnikov fortepiano


Vrijdag 1 mei / 20.15 uur 

il pomo d’oro + Franco Fagioli
Briljante barokaria’s

 
Franco Fagioli is een fenomeen. De Argentijnse countertenor met de stem van glas is onverslaanbaar als het om barokaria’s gaat. Met il pomo d‘oro nam hij een bejubelde cd op met Händel-aria’s op, en Händels complete opera Serse, een rol die hem op het lijf is geschreven. ‘Zijn stem geeft je de sensationele illusie even te beseffen hoe castraten klonken,’ schreef NRC over Fagioli. En Trouw: 'Er is weinig wat Fagioli niet kan.’

Behalve Händel zingt Fagioli vanavond ook aria’s van Leonardo Vinci, een castraat en componist met wiens werk Fagioli een bijzondere verwantschap voelt. Vinci’s opera ll trionfo di Camilla is vrij onbekend, maar vindt in Fagioli en het barokensemble il pomo d’oro de gedroomde uitvoerders.

Het ensemble, opgericht in 2012, heeft zich razendsnel genesteld in de top van de historische uitvoeringspraktijk. In 2018 was het barokorkest uit Italië zelfs genomineerd voor de Orchestra of the Year Award van het tijdschrift Gramophone.

Programma
Francesco Durante Concerto nr. 2 in g: Affettuoso - Presto
Leonardo Vinci ‘Ove corri?…Sorge talora fosca l’aurora’ uit Il trionfo di Camilla
Leonardo Vinci ‘Più non so finger sdegni’ uit Il trionfo di Camilla
Johann Adolf Hasse Sinfonia op. 5 nr. 6
Leonardo Vinci ‘Gelido in ogni vena’ uit Siroe, re di Persia
Leonardo Vinci ‘Nave altera’ uit Gismondo, re di Polonia
Georg Friedrich Händel 'Se potessero i sospiri miei' uit Imeneo
Georg Friedrich Händel ‘Sento brillar nel sen’ uit Il pastor fido
Francesco Durante Concerto nr. 1 in f: Un poco andante, Allegro
Georg Friedrich Händel ‘Cara Sposa’ uit Rinaldo
Nicola Fiorenza Sonata a tre violini: Largo, siciliana, presto
Georg Friedrich Händel 'Crude Furie' uit Serse

Uitvoerenden
il pomo d’oro
Franco Fagioli countertenor

 

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Muziekgebouw series solisten en orkesten 2019-2020

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden