Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Serie Piano 2017-2018 Muziekgebouw

 232,00

 162,00

Levertijd: Circa 12-14 dagen
Verzendkosten: Gratis thuisbezorgd

Productinformatie

6 concerten van € 232 voor € 162

Niet alleen de pianist, maar juist ook de combinatie met componist en repertoire: dat is de grote kracht van de serie Piano van het Muziekgebouw.
NRC biedt u grote meesterwerken en zeer fraaie parels door zes pianisten van wereldklasse.
Unieke concerten in een van de mooiste recitalzalen wereldwijd.

N.B.

  • Alle NRC plaatsen zijn 1e rangs plaatsen. De exacte plaatsen verschillen per concert, maar in de meeste gevallen gaat het om stoelen in de zaal beneden of op het middenbalkon. Uiteraard wordt u naast elkaar geplaceerd als u voor meerdere personen bestelt.
  • Het is niet mogelijk om individuele voorkeuren voor specifieke plaatsen door te geven (m.u.v. rolstoelplaatsen).
  • Na aanschaf van de serie wordt geen restitutie verleend. Kunt u onverwacht een of meerdere concerten niet bijwonen, dan kunt u de kaarten aan bekenden schenken.
  • De kaarten worden binnen 2 weken na bestelling toegestuurd door Het Muziekgebouw.


pianisten piano serie 2017 2018

Concertinformatie

wo 20 september / 20.15 uur
Alexander Melnikov
De verhalen van Debussy
De Russische meesterpianist Alexander Melnikov – frequent te gast in de serie Piano van het Muziekgebouw – baart altijd opzien. Bijvoorbeeld met zijn veelgeprezen uitvoering en opname van de Preludes en Fuga’s van Sjostakovitsj. In dit concert toont hij opnieuw zijn lef: tijdens één concert de uitvoering van beide boeken met Préludes van Claude Debussy (1862-1918). De uitvoering van alle Préludes tijdens één concert is een ware belevenis, een tocht door een boek vol verhalen. Bovendien speelt Melnikov op een Bechstein-vleugel uit de tijd van Debussy.

De 24 Préludes van Claude Debussy gelden als het alfa en omega van de moderne pianotechniek. De Franse componist en pianist schreef ze tussen 1909 en 1913 en maakte er een staalkaart van vooruitstrevende speeltechnieken van. Hij publiceerde ze in twee boeken met elk twaalf Préludes. Hij organiseerde ze niet naar toonsoort, maar schiep in elk werk een eigen poëtische wereld.

Programma
Claude Debussy Préludes (boek I en II)

 


================================================================================
wo 11 oktober / 20.15 uur
Benjamin Grosvenor
Hommage aan de piano

‘I’m not that talented’, zei de Engelse pianist Benjamin Grosvenor al eens in alle bescheidenheid. Ondertussen was hij de jongste solist ooit tijdens de Proms, won hij in één jaar twee Gramophone Awards en noemde het toonaangevende Franse muziektijdschrift Diapason zijn jongste cd ‘de overtreffende trap van een hommage aan de piano’. Tijdens zijn debuut in onze pianoserie speelt hij een gewaagd programma met onder andere Alban Bergs prachtige Sonate op. 1 en Brahms’ Vier Klavierstücke op. 119.

De Australische componist Brett Dean schreef met zijn Hommage à Brahms drie ‘etudes’ die technische aspecten van het werk van Brahms belichten. De delen zouden idealiter afgewisseld moeten worden met Brahms’ Vier Klavierstücke op. 119. Benjamin Grosvenor geeft gehoor aan de wens van de componist en speelt de stukken zoals ze bedoeld zijn. Grosvenors keuze voor Ravels uitdagende Gaspard de la nuit getuigt van durf en muzikaliteit.
 
Programma
Johann Sebastian Bach Franse Suite nr. 5 BWV816
Johannes Brahms Vier Klavierstücke op. 119
Brett Dean Hommage à Brahms
Claude Debussy Prélude à l'après-midi d'un faune (arr. Leonard Borwick/George Copeland)
Alban Berg Sonate op. 1
Maurice Ravel Gaspard de la nuit

 


===================================================================================

za 11 november / 20.15 uur
Leif Ove Andsnes
Idyll und Abgrund

De Noorse pianist Leif Ove Andsnes geldt als een van de grootste pianisten van zijn generatie. De New York Times noemde hem een ‘pianist of magistrial elegance, power and insight’. Hij geeft alleen recitals als hij echt iets te vertellen heeft. Deze keer doet hij dat met onbekende, prachtige pianominiaturen van Jean Sibelius. En zet hij Schubert in perspectief met een hommage van de hedendaagse Oostenrijke componist Jörg Widmann.

De Finse componist Jean Sibelius (1865-1957) is vooral bekend vanwege zijn symfonische werken zoals zijn zeven volstrekt originele symfonieën. Toch componeerde hij gedurende zijn hele leven ook prachtige pianominiaturen met beeldende titels als De berk, Lied in het bos en Lentezicht. Nu breekt Andsnes een lans voor deze Finse parels, die net als Sibelius’ symfonieën verrassen door hun originaliteit en geheel eigen idioom. In Jörg Widmanns Idyll und Abgrund uit 2009 weerklinkt de muzikale taal van Schubert. Schuberts eigen Klavierstücke zijn hierbij de ideale compagnon.

Programma
Jean Sibelius Björken (de berk) op. 75 nr. 4
Jean Sibelius Impromptu op. 97 nr. 5
Jean Sibelius Rondino op. 68 nr. 2
Jean Sibelius Der Hirt op. 58 nr. 4
Jean Sibelius Romanze op. 24 nr. 9
Jörg Widmann Idyll und Abgrund. Sechs Schubert-Reminiszenzen
Franz Schubert 3 Klavierstücke D946
Ludwig van Beethoven Sonate op. 31 nr. 2 ‘Der Sturm’
Frédéric Chopin Nocturne op. 62 nr. 1
Frédéric Chopin Ballade op. 23 nr. 1



====================================================================================

vr 9 maart / 20.15 uur
Yevgeny Sudbin
Sudbins Danse macabre
The Pianist vergeleek hem al met Horowitz en Pletnev. Inmiddels is de Rus Yevgeny Sudbin een van de belangrijkste pianisten van zijn generatie. Zijn opname van Scarlatti’s inventieve sonates werd kortweg ‘a winner’ genoemd, vooral omdat Sudbin zich volledig in dienst stelt van de muziek en niet per se zijn briljante spel etaleert. Naast Scarlatti, Beethoven, Medtner en Haydn speelt Sudbin in dit concert twee eigen bewerkingen: Saint-Saens’ Danse macabre en Mozarts Lacrimosa.

Camille Saint-Saëns schreef zijn Danse macabre in 1874. Kort na de première maakte zijn goede vriend Franz Liszt er een pianobewerking van. Deze werd vooral beroemd door Vladimir Horowitz die er een geheel eigen versie van maakte. Yevgeny Sudbin heeft Liszt en Horowitz naast elkaar gelegd en daar weer zijn eigen licht op laten schijnen. Ook zijn bewerking van het Lacrimosa uit Mozarts Requiem is een reden om dit recital niet te missen.
 
Programma
Joseph Haydn Sonate nr. 47
Ludwig van Beethoven Sonate in c op. 111
Domenico Scarlatti Sonates
Nikolaj Medtner Sonate nr. 5 ‘Tragica’
Wolfgang Amadeus Mozart Lacrimosa (arr. Yevgeny Sudbin)
Camille Saint-Saëns Danse macabre (arr. Yevgeny Sudbin, geïnspireerd op versies van Franz Liszt en Vladimir Horowitz)



=================================================================================

za 14 april / 20.15 uur
Kristian Bezuidenhout
Beethoven, Haydn en Schubert
Hoewel alle noten netjes genoteerd zijn, is het hoofdthema van het recital van de Zuid-Afrikaanse pianist Kristian Bezuidenhout ‘improvisatie’. Met zijn fortepiano neemt Bezuidenhout de luisteraar mee in het hoofd van Beethoven, Schubert en Haydn en beroemde composities die al improviserend ontstonden. Beethovens romantische Pathétique en Haydns Variaties in f klinken op de fortepiano van Bezuidenhout ongelofelijk fris, alsof ze ter plekke ontstaan.

Kristian Bezuidenhout baarde in 2014 opzien in het Muziekgebouw door met het Orkest van de 18e Eeuw alle pianoconcerten van Beethoven op fortepiano uit te voeren. Het bevestigde vooral zijn status als een van de beste fortepianisten van dit moment. De leerling van de legendarische Malcolm Bilson geldt al sinds hij in 2001 het fortepianoconcours van het festival Musica Antiqua in Brugge won als ‘the finest exponent of the fortepiano’ (The Herald).
 
Programma
Ludwig van Beethoven 2 Rondo’s op. 51
Franz Schubert Sonate D568 in Es
Joseph Haydn Variaties in f
Ludwig van Beethoven Sonate op. 13 ‘Pathétique’=

 


============================================================================

za 2 juni / 19.30 uur
Pierre-Laurent Aimard
De vogels van Messiaen
De Franse meesterpianist Pierre-Laurent Aimard behoeft in het Muziekgebouw bijna geen introductie meer. Afgelopen jaren stond hij garant voor bijzondere recitals en hoge waarderingen. Zijn optreden in de herfst van 2016 met werken van Kurtág, Schumann en Sweelinck leverde twee vijfsterrenrecensies op in de Volkskrant en Het Parool. Zijn integrale uitvoering van Messiaens Catalogue d’oiseaux is al net zo’n onmisbare gebeurtenis. Ook omdat Aimard zelf de inleiding verzorgt.

Vogels hebben de Franse componist Olivier Messiaen (1908-1992) altijd gefascineerd. Nauwgezette transcripties van vogelzang duiken in veel van zijn werken op. In Catalogue d’oiseaux – dertien werken voor piano solo, circa drie uur muziek – laat hij bijna tachtig verschillende vogels zingen over de toetsen. Aimard is zeer vertrouwd met dit meesterwerk, geschreven voor zijn docente Yvonne Loriod. In juni 2016 speelde Aimard het tijdens het Aldeburgh Festival verdeeld over de dag. The Guardian verkoos deze uitvoering tot een van de tien meest indrukwekkende muzikale gebeurtenissen van het jaar.


Programma
16.30 uur / Inleiding door Pierre-Laurent Aimard
19.30 uur / Hoofdprogramma
Olivier Messiaen Catalogue d’oiseaux

 


Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Serie Piano 2017-2018 Muziekgebouw

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden