Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Muziekgebouw - serie piano 2018-2019

 229,00

 161,00

Levertijd: Circa 14 werkdagen
U ontvangt uw papieren toegangskaarten binnen 3 weken na bestelling.

Productinformatie

De serie Piano 2018/2019 in het Muziekgebouw kent een imponerende line up. De Canadese Bach-autoriteit Angela Hewitt, grande dame Elisabeth Leonskaja en de Poolse grootmeester Piotr Anderszewski staan naast superpianist Marc-André Hamelin en de piepjonge pianosensatie Alexandre Kantorow. Unieke en originele recitals met geweldige muziek, nu bij NRC Webwinkel met een mooie korting verkrijgbaar.

6 concerten van € 229 voor € 161

 N.B.

  • Alle NRC plaatsen zijn 1e rangs plaatsen. De exacte plaatsen verschillen per concert, maar in de meeste gevallen gaat het om stoelen in de zaal beneden of op het middenbalkon. Uiteraard wordt u naast elkaar geplaceerd als u voor meerdere personen bestelt.
  • Het is niet mogelijk om individuele voorkeuren voor specifieke plaatsen door te geven (m.u.v. rolstoelplaatsen).
  • Na aanschaf van de serie wordt geen restitutie verleend. Kunt u onverwacht een of meerdere concerten niet bijwonen, dan kunt u de kaarten aan bekenden schenken.
  • De kaarten worden binnen 2 weken na bestelling toegestuurd door Het Muziekgebouw.





Bekijk hieronder alle concertinformatie

Vrijdag 14 september / 19.30 uur

Angela Hewitt
Das wohltemperierte Klavier I


Als het gaat om het klavierwerk van Johann Sebastian Bach, dan is de Canadese pianiste Angela Hewitt dé autoriteit. De komende jaren speelt ze in Londen en New York alle solowerken van Bach in twaalf recitals. Speciaal voor het Muziekgebouw komt ze óók naar Nederland om in twee concerten Bachs belangrijkste klavierwerk te spelen: het magnifieke Das wohltemperierte Klavier. Vanavond boek I.

Das wohltemperierte Klavier is met voorsprong de belangrijkste collectie solowerken voor een toetsinstrument uit de barokke periode. De twee boeken bevatten ieder 24 preludes en fuga’s in alle toonsoorten. Bij elkaar vormen ze een fascinerende reis door het hoofd van Bach. Angela Hewitt weet als geen ander de vele schakeringen voor het voetlicht te brengen. De Encyclopedia Brittanica noemt haar niet voor niets in één adem met grootheden als Glenn Gould en Svjatoslav Richter.

Programma
Johann Sebastian Bach Das wohltemperierte Klavier – boek 1

Angela Hewitt speelt Bach

Vrijdag 16 november / 20.15 uur


David Kadouch
Révolution

The Washington Post noemde de jonge Franse pianist David Kadouch (1985) al ‘intelligent and imaginative’. Niet voor niets namen grote pianisten als Murray Perahia, Mauricio Pollini en Daniel Barenboim hem graag onder hun hoede. Daarmee onderstreepten zij de geboorte van een nieuwe meesterpianist. In dit concert maakt hij zijn recitaldebuut in het Muziekgebouw met een mooi, coherent en meeslepend programma waarin de Franse revolutie centraal staat.

Al op 13-jarige leeftijd speelde Kadouch in New York onder leiding van niemand minder dan Itzhak Perlman. Vervolgens was hij prijswinnaar bij prestigieuze wedstrijden als de Beethoven Competition in Bonn en de Piano Competition in Leeds. Intelligent samengestelde programma’s zijn intussen zijn handelsmerk geworden, zo constateerde ook het Vlaamse radiostation Klara: ‘Kadouch beschikt over grote sensibiliteit, zowel in zijn hoofd als in zijn vingers.’

Programma
Jan Ladislav Dussek
Les souffrances de la Reine Marie Antoinette
Ludwig van Beethoven
Sonate nr. 26 op. 81a ‘Les adieux’
Frédéric Chopin
Etude op. 10 nr. 12 ‘La révolutionnaire’
Franz Liszt
Funérailles
Claude Debussy
Feux d’artifice uit Préludes boek 2
Frederic Rzewski
Winnsborro Cotton Mill Blues

David Kadouch speelt Beethoven

Vrijdag 25 januari / 20.15 uur


Elisabeth Leonskaja
Beethovens laatste pianosonates

Leonskaja en Beethovens laatste drie pianosonates; het is als een heilige eredienst voor de pianomuziek. De in Georgië geboren Elisabeth Leonskaja is al decennialang de grande dame van de Russische pianotraditie, een musicus van het kaliber Svjatoslav Richter en Emil Gilels. Beethovens laatste sonates zijn van een onmetelijke diepgang. Daarom een recital zonder pauze, om compleet weg te zinken in Leonskaja’s onvoorstelbare vergezichten op de late Beethoven.

Leonskaja is altijd haar eigen gang gegaan. Daarbij was en is ze wars van media-aandacht. Ondertussen is haar spel en podiumpresence zodanig dat ze zich volgens de jury van Diapason onder de allergrootsten mag scharen ‘van een hele eeuw: de eeuw van Clara Haskil en Dinu Lipatti.’ Een ontmoeting die alleen maar een diepe indruk achter kan laten.

Programma
Ludwig van Beethoven
Sonate nr. 30 op. 109 in E
Ludwig van Beethoven
Sonate nr. 31 op. 110 in As
Ludwig van Beethoven
Sonate nr. 32 op. 111 in c

Elisabeth Leonskaja speelt Beethoven sonate op. 109

Vrijdag 15 maart / 20.15 uur


Marc-André Hamelin
Absoluut meesterschap

‘Absoluut meesterschap!’ schreef Trouw in een vijfsterren recensie na een concert van Marc-André Hamelin in het Muziekgebouw. In 2015-2016 was deze Canadese pianist artist in residence en verraste hij met intrigerende programma’s. Dat doet hij ook nu bij zijn terugkeer in deze zaal, waar hij zo graag speelt. Deze avond muziek van Mario Castelnuovo-Tedesco en Alexis Weissenberg naast geliefde werken van Schubert, Fauré en Chopin.

The New York Times prees al eens de wijze waarop Marc-André Hamelin juist het minder bekende, maar belangwekkende pianorepertoire nieuw leven geeft. In de jaren 50 verscheen de plaat Mr. Nobody Plays Trenet met liedjes van chansonnier Charles Trenet. Zo’n tien jaar geleden ontdekte men dat het om een opname van Alexis Weissenberg ging, een legendarische pianist uit de vorige eeuw. Hamelin nam de moeite de coole, jazzy arrangementen van Weissenberg noot voor noot uit te schrijven en aan de vergetelheid te onttrekken.

Programma
Mario Castelnuovo-Tedesco Cipressi
Franz Schubert
Wanderer-fantasie
Alexis Weissenberg
Six arrangements of songs sung by Charles Trenet
Gabriel Fauré
Nocturne nr. 6 op. 63
Frédéric Chopin
Polonaise nr. 7 op. 61 'Polonaise-fantasie'
Frédéric Chopin
Scherzo nr. 4 op. 54

Marc-André Hamelin speelt Fauré

Vrijdag 29 maart / 20.15 uur


Piotr Anderszewski
Beethoven Diabelli-variaties

Als íemand de Diabelli-variaties van Beethoven zou kunnen claimen dan is het de Poolse pianist Piotr Anderszewski. Sinds Anderszewski ze speelde als 21-jarige tijdens de Leeds Piano Competition, horen ze bij hem zoals de Goldbergvariaties bij Glenn Gould. Spannend om te horen hoe zijn visie op Beethovens pianotestament zich heeft verdiept, zeker in de context van de andere variatiewerken die voor de pauze klinken waar onder Anton Weberns pianovariaties opus 27.

De mythevorming rond Anderszewski en de Diabelli-variaties begonnen in de halve finale van de Leeds Piano Competition. Hij liep toen het podium af omdat hij niet tevreden was over zijn eigen prestatie. In 2001 verscheen zijn veelgeprezen opname van de Diabelli-variaties bij Virgin. Inmiddels is men het er wel over eens dat Anderszewski zich zo vereenzelvigd heeft met het stuk, dat geen andere pianist de intensiteit bereikt die hij etaleert tijdens live-uitvoeringen.

Programma
Ludwig van Beethoven Diabelli-variaties op. 120
En andere variatiewerken

Piotr Anderszewski speelt Bach

Woensdag 24 april / 20.15 uur


Alexandre Kantarow
Jonge pianosensatie

De Franse Alexander Kantorow, zoon van de internationaal vermaarde dirigent en violist Jean-Jacques Kantorow, is de grootste jonge pianosensatie van de laatste jaren. Het Amerikaanse Fanfare Magazine noemde hem al een ‘reïncarnatie van Liszt’. Het roemruchte Zweedse label BIS haalde hem binnen als ‘genie’ en gaf hem carte blanche. Zijn eerste cd met onder andere L’oiseau de feu van Stravinsky werd door Musicophilesblog beoordeeld als ‘truly spectacular’.

Met zijn heel duidelijke programmakeuzes zorgt Alexandre Kantarow voor een verfrissende stem tussen de grote pianosolisten. Zijn vooral Russische programma biedt een aantal krachtige werken die voor de componisten belangrijke ijkpunten in hun carrière waren. Chaconne van Sofia Goebaidoelina is zo’n werk. De indrukwekkende compositie, waarin haar liefde voor Bach duidelijk doorschemert, betekende in 1962 de internationale doorbraak van de componiste.

Programma
Sofia Goebaidoelina
Chaconne
Sergej Rachmaninov
Sonate nr. 1
Béla Bartók
Rhapsodie op. 1
Igor Stravinsky
L’oiseau de feu

Bestel uw kaarten

 

Recensie van klanten

Schrijf uw eigen recensie

U recenseert: Muziekgebouw - serie piano 2018-2019

  •  
    1 ster
    2 sterren
    3 sterren
    4 sterren
    5 sterren
    Beoordeling

* Vereiste velden