Black overlay

Telefonisch bestellen

Graag telefonisch producten bestellen?

088 - 572 05 72 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice

Wilt u contact met onze klantenservice?

088 - 572 02 02 

Op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur

Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Menu

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met op met onze klantenservice op telefoonnummer 088 - 572 05 72 of e-mailadres klantenservice@nrcwebwinkel.nl.

Algemeen

NRC Webwinkel is een onderdeel van NRC media en zit net zoals NRC Handelsblad, NRC Next en NRC.nl op het Rokin in Amsterdam. De aanbiedingen in de winkel zijn speciaal voor en door NRC Webwinkel gemaakt of samengesteld en dan alleen via ons verkrijgbaar. Ook zijn er aanbiedingen die wel op meerdere plekken te krijgen zijn, maar dan hebben wij een zeer goede prijs bedongen. Meestal de beste prijs

E-mail: Klantenservice@nrcwebwinkel.nl

Telefoon: 088-5720202 (tijdens kantooruren bereikbaar)

Postbus 20667, 1001 NR Amsterdam

Nes 76, 1012 KE Amsterdam

Ook kunt u telefonisch bestellen: 088 5720572 (keuze 7)

Vanaf maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur

KvK-nummer: 24280642

Btw-identificatienummer: NL806325586B01

Mocht u onverhoopt een klacht hebben over een besteld product of over de service van NRC Webwinkel, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. Deze is bereikbaar via: Klantenservice@nrcwebwinkel.nl. Zodra uw klacht bij ons is binnen gekomen zullen wij binnen 2 werkdagen inhoudelijk reageren. U ontvangt hiervan een ontvangstbevestiging.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)




Bestellen

Producten bestellen bij NRC Webwinkel is heel eenvoudig. U kunt producten door de gehele website toevoegen aan uw winkelwagen door op de 'bestelknop' te klikken. U krijgt vervolgens automatisch de producten in uw winkelwagen te zien.

De inhoud van de winkelwagen kunt u ook altijd opvragen via de link rechts bovenin de website. In uw winkelwagen kunt u nog aanpassingen doen aan het aantal of artikelen uit uw winkelwagen verwijderen. Als u beschikt over een actiecode/voucher kunt u deze hier invoeren om uw korting te berekenen.

Ook kunt u telefonisch bestellen: 088 5720572 (keuze 7)

Wanneer uw bestelling correct is verstuurd, krijgt u een bestelbevestiging op uw scherm. Zodra de betaling is geslaagd, ontvangt u tevens een bevestigings e-mail op het door u opgegeven e-mailadres.

De verzendkosten op NRC Webwinkel voor boeken, cd's en dvd's bedragen €1,95 per bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten. Verzendkosten voor kunstwerken bedragen €8,95.  Voor artikelen in de categorie Lifestyle en voor Design geldt dat de verzendkosten afhankelijk zijn van de aard en omvang van de aanbieding.

De prijzen op de site zijn onder voorbehoud en worden getoond exclusief verzendkosten, tenzij er expliciet vermeld is dat de verzendkosten inclusief zijn. De verzendkosten worden later in de winkelwagen berekend.

De levertijden van NRC Webwinkel verschillen per artikel(soort). Per artikel wordt een indicatie van de levertijd gegeven. Voor de levering zijn wij afhankelijk van de verschillende leveranciers.

Doordat wij samenwerken met een fulfilment partner (S&H Fulfilment BV te Moerdijk) kunnen wij de exclusieve NRC artikelen vaak uit voorraad leveren met een levertijd indicatie van 1-3 werkdagen.

In het algemeen geldt voor boeken en wijn ook een levertijd indicatie van 1-3 werkdagen.

Wanneer wij artikelen niet op voorraad houden geldt over het algemeen een levertijd indicatie van 3-5 werkdagen.

NRC Webwinkel levert artikelen uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een langere levertijd is afgesproken. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan kunnen wij de bestelling annuleren en wordt het door u betaalde bedrag gerestitueerd.

De verzending van bestelde artikelen geschiedt door PostNL en/of TNT pakketservice. Past een bestelling niet door de brievenbus, dan wordt deze als pakket verzonden. Wijnbestellingen worden door een koeriersbedrijf uit uw regio bezorgd. Een handtekening is hiervoor vaak vereist.

Buitenland
Helaas kunt u via NRC Webwinkel geen bestellingen naar het buitenland verzenden. Bezorging is alleen binnen Nederland.

Hoe kan ik een reis boeken via NRC Webwinkel?

NRC Webwinkel werkt samen met diverse reisorganisaties om u een goed aanbod te kunnen doen van (culturele) reizen. U kunt de beschikbare reizen boeken via het boekingsformulier bij de betreffende reis. Dit formulier wordt automatisch naar de reisorganisatie verzonden. Zij nemen vervolgens contact met u op voor de definitieve boeking en betaling.

NRC Webwinkel werkt samen met diverse reisorganisaties om u een goed aanbod te kunnen doen van (culturele) reizen. U kunt de beschikbare reizen boeken via het boekingsformulier bij de betreffende reis. Dit formulier wordt automatisch naar de reisorganisatie verzonden. Zij nemen vervolgens contact met u op voor de definitieve boeking en betaling.

Indien u een vraag heeft over uw wijnbestelling via NRC Webwinkel, kunt u contact opnemen met de klantenservice via nummer 088-5720202 (keuze 2).




Levering

Nadat uw bestelling is geplaatst, kunt u het afleveradres helaas niet meer veranderen. Denk daarom altijd goed na over het afleveradres dat u kiest. Als u overdag niet thuis bent dan kunt u het pakketje misschien wel beter bij een familielid of op uw werk laten bezorgen.

We beschikken niet over een afhaallocatie.

Zodra uw pakket is verzonden, ontvangt u de track & trace code van uw bestelling, zodat u precies kunt zien waar uw bestelling zich bevindt en wanneer deze bij u zal worden afgeleverd. In sommige gevallen worden de bestelde producten echter door externe leveranciers verstuurd die geen track & trace code kunnen aanleveren. Wanneer er vertraging optreedt, trachten wij klanten tijdig te informeren over de vertraging en levertijd.

Wanneer er niemand aanwezig is op het moment van de afleveringpoging, dan zal de bezorgdienst het pakket proberen aan te bieden bij uw buren. De geadresseerde ontvangt een kennisgeving waarin staat op welk huisnummer het pakket afgeleverd is. Wanneer het pakket niet bezorgd kan worden bij de buren, probeert men het op een later tijdstip een tweede keer.

Als aflevering van het pakket uiteindelijk niet mogelijk is, dan kunt u binnen drie weken de zending op het Postkantoor van PostNL afhalen bij u in de buurt.




Inloggen en registreren

De inloggegevens van de NRC Handelsblad website kunt u (nog) niet gebruiken op NRC webwinkel. Voor NRC webwinkel maakt u een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aan. Wilt u dit niet, dan kunt u ook zonder in te loggen een bestelling plaatsen

Het verdient aanbeveling om het wachtwoord niet uit de e-mail te kopieren. Het kan namelijk voorkomen dat een spatie wordt meegekopieerd. Hierdoor lukt het niet om in te loggen.

U kunt uw wachtwoord wijzigen door eerst in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord, via de login link rechtsboven op elke pagina van de site. U krijgt dan uw profielpagina te zien. Hier kunt u uw gegevens adresgegevens en wachtwoord wijzigen.




Betalen

De bestel- en betaalprocedure van NRC webwinkel verloopt via een beveiligde server. Voor de Ideal- en creditcardbetalingen maken wij gebruik van de beveiligde betaalapplicatie van Mollie. De veiligheid van uw betalingen is een voortdurende zorg en een team van specialisten houdt zich doorlopend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen om u een veilige en betrouwbare dienst te leveren.

U kunt uit verschillende betaalwijzen kiezen om uw producten af te rekenen. Via iDEAL, credit card, PayPal of uitgestelde machtiging. De credit card betalingen en iDEAL transacties vinden plaats via onze paymentprovider Mollie, een gerenommeerd bedrijf gespecialiseerd in het veilig afhandelen van internet betalingen. Betalingen met PayPal vinden plaats via de website van PayPal. In de meeste gevallen is het mogelijk om via uitgestelde machtiging te betalen. Als dat mogelijk is, wordt dat in de bestelprocedure aangegeven. Bij bestellingen van 250 euro of meer kunt u alleen via iDEAL, creditcard of PayPal betalen.

Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven om met iDEAL te betalen. Na de bank geselecteerd te hebben, wordt u doorgeleid naar de site van uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
• iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
• iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
• Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
• U heeft controle en overzicht op de betaling. iDEAL is ontwikkeld door ABN AMRO, ING Bank en Rabobank

Als u kiest voor betalen met credit card selecteert u Visa of MasterCard. Vervolgens kunt u het creditcardnummer en de vervaldatum invullen. Let er op dat u exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat. Uw betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat u direct weet of de betaling wel of niet wordt goedgekeurd.

3D Secure en SecureCode voor creditcards
3-D Secure bestaat uit de programma’s Verified by Visa en MasterCard® SecureCode™. Deze programma’s maken het betalen op internet een stuk veiliger. Door middel van een geheim wachtwoord zorgt u ervoor dat alleen ú op het internet aankopen kunt doen met úw creditcard. Dit geheime wachtwoord kunt u zelf instellen bij uw eenmalige registratie.

Om uw internetbetalingen zo veilig mogelijk te laten verlopen, dient u via Verified by Visa of MasterCard® SecureCode™ te gaan betalen. U kunt het vergelijken met het nieuwe betalen met chip en pincode in een fysieke winkel.

Bent u de 3-D Secure code vergeten? Neem dan contact op met uw bank.

Bij NRC webwinkel kunt u betalen via PayPal. Een PayPal-rekening kunt u gebruiken als uw digitale portemonnee. Een veilige en handige plek waar u uw betaalmethodes kunt bewaren en eenvoudig kunt gebruiken. U hoeft niet langer uw creditcardgegevens te onthouden of naar uw random reader te zoeken. Het enige wat u nodig heeft is uw e-mailadres en PayPal-wachtwoord. Op de website van PayPal kun je meer informatie vinden.

Waarom kiezen voor betalen met PayPal?
• Betalen met PayPal is bij NRC webwinkel altijd volledig gratis.
• U kunt veilig aankopen doen zonder uw creditcardnummer of financiële informatie door te geven.

Waarom kiezen voor betalen met PayPal?
• Leg een product in je winkelmandje en klik op bestellen.
• Kies bij de stap 'betaalwijze' voor PayPal.
• U wordt doorgestuurd naar de website van PayPal.
• Log in met uw PayPal account.
• Bevestig de betaling.

Indien u achteraf wenst te betalen, kiest u bij het afrekenen voor de optie uitgestelde machtiging of wanneer die optie bij het afrekenen niet getoond wordt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

De prijzen zoals vermeld in advertenties in de krant, in e-mailnieuwsbrieven en social media zoals Twitter en Facebook, en de prijzen op deze website zijn onder voorbehoud van wijzigingen of correcties. Ze worden altijd getoond inclusief BTW.




Retourneren

Heeft u het verkeerde product of in de verkeerde kleur of maat ontvangen en heeft u een vraag over ruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice middels e-mail naar klantenservice@nrcwebwinkel.nl of per telefoon via 088-5720202 (op werkdagen van 8.00 tot 19.45 uur, op zaterdag van 11.00 tot 16.30 uur). Wij helpen u graag verder.

Bij NRC Webwinkel heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het artikel dient ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking, voor zover redelijkerwijs mogelijk, geretourneerd te worden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Retourformulier hieronder (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Onze producten worden vanaf verschillende adressen verstuurd en het retouradres kan hierdoor variëren. Kijkt u alstublieft eerst op de pakbon of daar een retouradres op staat. Heeft u per abuis geen pakbon of begeleidend schrijven ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Retourformulier: u heeft bij uw orderbevestiging (per email) een retourformulier ontvangen, deze kunt u toevoegen aan uw retourzending. U kunt ook de pakbon gebruiken. Het retourformulier is ook hieronder te downloaden als pdf.

Nadat u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen wij u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening brengen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Let op! Niet alle artikelen kunnen geretourneerd worden. Zie de uitzonderingen hierop hieronder.

Retourformulier NRC Webwinkel

Ook kunt u gebruik maken van het standaard herroepingsformulier van Thuiswinkel Waarborg. Klik hier om deze te downloaden.

De volgende artikelen kunnen niet worden geretourneerd:
- Makkelijk kopieerbare producten die onverzegeld niet retourneerbaar zijn, zoals, dvd's en cd's.
- Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn reizen, evenementen, tickets etc.

Als uw product defect is, graag z.s.m. contact opnemen met onze klantenservice. Wij zoeken naar een passende oplossing.

NRC Webwinkel heeft 100% proefgarantie. Als u 1 fles wijn geopend en geproefd heeft en deze niet lekker vindt, kunt u de overige flessen laten ophalen. Stuur dan een mail naar wijn@nrcwebwinkel.nl

Zijn daar voorwaarden aan verbonden?
Terugname vindt plaats per volle doos wijn, met uitzondering van 1 fles die u heeft geproefd. In het geval van een wijnpakket zal naar een gepaste oplossing worden gezocht. De flessen dienen in de oorspronkelijke verpakking voor transport te worden aangeboden. PostNL komt de wijnen bij u ophalen.

Zijn er nog uitzonderingen op de proefgarantie?
De proefgarantie is niet geldig op de Fine Wines. Wijnen van dergelijke hoge kwaliteit en consistentie worden alleen teruggenomen als er een fout (bijvoorbeeld kurk of azijnsteek) in de wijn zit. De proefgarantie is een toevoeging op de wettelijke garantie en doet daarbij niets af van de wettelijke garantie waar u als consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.







NRC Reizen en NRC Academie

Voor onze Academietrajecten werken wij samen met verschillende partnerorganisaties. Heeft u over een bepaald traject van NRC Academie een vraag? Bij alle lezingenreeksen staat aan de rechterkant van de webpagina een informatieblokje met de contactgegevens van de uitvoerende organisatie. Zij kunnen u verder helpen met zowel administratieve als inhoudelijke vragen. 

Voor vragen over een reis kunt u contact opnemen onze partner die de reis voor ons verzorgt. Zie voor de gegevens van onze geselecteerde partner bij de betreffende reis.

Het ingevulde formulier wordt verzonden naar de uitvoerende partnerorganisatie. Zij sturen u binnen 2 weken meer informatie over uw inschrijving. Indien u heeft gekozen voor betalingswijze 'eenmalige machtiging' dan wordt het verschuldigde bedrag reeds na enkele dagen van uw rekening afgeschreven. Tenzij anders aangegeven geldt dat er geen restitutie zal plaatsvinden of kortingen worden verleend voor gemiste lezingen of colleges.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Voyage & Culture, onze partner die de reizen voor ons verzorgt. Het e-mailadres is: : nrc@voyageculture.nl. Voor een aantal reizen geldt dat deze worden uitgevoerd door Hannick Reizen. Dit wordt bij de betreffende reis vermeld. het e-mailadres is: info@hannick.nl.

Onze partners kunnen u meer informatie geven over de inhoud van een reis of een lezingenreeks. Neemt u hiervoor contact op met de betreffende partner. Bij iedere reis of lezingenreeks staan de contactgegevens van onze partners vermeld.




Garantie

NRC Webwinkel leeft de conformiteitseis uit de Wet Consumentenkoop na. Wij staan voor deugdelijke producten. U mag verwachten dat een door ons geleverd product naar de redelijke verwachtingen fungeert. Mocht uw product defect raken, dan kunt u op ons rekenen. NRC Webwinkel conformeert zich aan de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. In artikel 12 van onze Algemene Voorwaarden vindt u informatie over garantie.

Indien een product direct bij ontvangst niet goed functioneert, dan verzoeken we u zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice tel. 088-5720202. E-mail: klantenservice@nrcwebwinkel.nl. We zullen proberen zo snel mogelijk het product te vervangen of te laten repareren. We zorgen voor een goede oplossing.




Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met op met onze klantenservice op telefoonnummer 088 - 572 05 72 of e-mailadres klantenservice@nrcwebwinkel.nl.