Carel Visser wordt algemeen beschouwd als de belangrijkste Nederlandse beeldhouwer van na de Tweede Wereldoorlog. Aan zijn driedimensionale werk zijn in de afgelopen decennia talloze publicaties en tentoonstellingen gewijd.
Minder bekend is zijn fascinerende grafische oeuvre: de vroege etsen uit de jaren vijftig, de enkele zeefdruk die hij maakte en met name zijn houtsneden tonen aan dat Visser ook met minder robuust materiaal dan ijzer, hout en steen zeer fraaie beeldende resultaten wist te bereiken. Dat geldt niet alleen voor de grafiek die in oplage werd uitgegeven, maar zeker ook voor de unieke stempeldrukken die Visser ‘ter ontspanning’ na een zware dag in het beeldhouwatelier thuis maakte. In deze bladen hanteerde en onderzocht hij dezelfde ordeningsprincipes als in zijn beelden. Hoewel ze op zichzelf staan, vormen ze een integraal onderdeel van zijn beeldhouwerspraktijk en fungeerden soms als voorbereiding op zijn sculpturen.
NB - Ook te koop i.c.m. CAREL VISSER SCULPTUUR onder ISBN 9789462622456
Meer informatie
ISBN
9789462622289
Aantal pagina's
144
Datum van verschijning
20190319
Breedte
230 mm
Hoogte
270 mm
Dikte
15 mm
Indien je problemen ondervindt bij het afrekenproces, probeer dan de cookies van je browser te wissen.