Veelgestelde vragen

 

Algemeen

NRC Webwinkel is de online winkel van NRC en is, net als NRC en nrc.nl, gevestigd aan de Nes in Amsterdam. De Webwinkel biedt een breed assortiment aan producten, verdeeld over de categorieën Wonen & Mode, Wijn & Spijs, Boeken, Weekdeals, Reizen & Uitgaan en Academie. De looptijd van de campagnes varieert van één week tot enkele maanden, waardoor er altijd iets nieuws en interessants te ontdekken valt.
Heb je een vraag, opmerking of onverhoopt een klacht over een besteld product of over de service van NRC Webwinkel? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Je kunt ons bereiken via klantenservice@nrcwebwinkel.nl of via WhatsApp op 088 572 05 54.
NRC Webwinkel heeft een speciale afdeling voor vragen over wijnbestellingen. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice via 088-5720202 (keuze 2) of een e-mail sturen naar wijn@nrcwebwinkel.nl.
De Alcoholwet is de opvolger van de Drank- en Horecawet en werd in 2013 ingevoerd met als belangrijkste doel het terugdringen van alcoholgebruik onder jongeren. In de Alcoholwet wordt hier nog strenger op toegezien, en daar staan wij natuurlijk volledig achter. We informeren je hier graag over, maar willen je eerst geruststellen: er verandert voor jou niets als het gaat om onze prijzen, de kwaliteit van onze wijnen en onze service. Je blijft gewoon profiteren van de beste wijnen voor de beste prijs! Als marktleider in de online verkoop van wijnen ondersteunen we de nieuwe wet- en regelgeving volledig. Want verantwoord genieten is pas écht genieten. De twee belangrijkste regels binnen de Alcoholwet zijn: 1) Supermarkten, slijterijen en webwinkels mogen geen prijsacties meer aanbieden met kortingen van meer dan 25 procent. 2) Om alcoholgebruik onder jongeren tegen te gaan, wordt je leeftijd gecontroleerd bij zowel het bestellen als het bezorgen van wijn.
Hyva Commerce shop ontwikkeld door Younify

Bestellen

Producten bestellen bij NRC Webwinkel is heel eenvoudig. Op de productpagina kun je een artikel toevoegen aan je winkelwagen door op ‘In winkelwagen’ te klikken. Het product verschijnt dan automatisch in je winkelwagen. Via het winkelwagen-icoon rechtsboven op de pagina kun je de inhoud van je winkelwagen altijd bekijken. Hier kun je het aantal producten aanpassen of artikelen verwijderen. Heb je een kortingscode of voucher? Voer deze dan in om je korting te berekenen.
Wij bieden gratis verzending aan bij een bestelling vanaf €100,-. Afhankelijk van het product kunnen hierop uitzonderingen van toepassing zijn. Voor bestellingen onder dit bedrag worden de verzendkosten vermeld op de betreffende productpagina.
NRC Webwinkel werkt samen met verschillende reisorganisaties om jou een aantrekkelijk aanbod van (culturele) reizen te kunnen bieden. Je kunt de beschikbare reizen boeken via het boekingsformulier bij de betreffende reis. Dit formulier wordt automatisch doorgestuurd naar de reisorganisatie. Zij nemen vervolgens contact met je op voor de definitieve boeking en betaling. Uiteraard kun je altijd contact opnemen met NRC Webwinkel als je een vraag, opmerking of klacht hebt.
Je kunt de inloggegevens van NRC.nl niet gebruiken op de NRC Webwinkel. Voor de NRC Webwinkel maak je een apart account aan. Een account aanmaken kan via deze link: nrcwebwinkel.nl/customer/account/create. Wil je liever geen account aanmaken? Dan kun je natuurlijk ook gewoon als gast bestellen, zonder in te loggen. Het voordeel van een account is dat je adresgegevens bewaard blijven, zodat je deze niet telkens opnieuw hoeft in te vullen. Daarnaast kun je in je account een overzicht bekijken van je eerdere bestellingen.
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via "Wachtwoord vergeten?" in het inlogvenster. Binnen je account kun je je wachtwoord ook zelf wijzigen onder het tabblad "Accountgegevens".

Betalen

Je kunt kiezen uit verschillende betaalwijzen om je producten af te rekenen: via iDEAL, creditcard of PayPal. De creditcardbetalingen en iDEAL-transacties verlopen via onze paymentprovider Mollie, een gerenommeerd bedrijf dat gespecialiseerd is in het veilig afhandelen van online betalingen. Betalingen met PayPal verlopen via de website van PayPal.
De prijzen die vermeld staan in advertenties in de krant, in nieuwsbrieven en op deze website zijn onder voorbehoud van wijzigingen of correcties. Ze worden altijd inclusief btw getoond. Alleen de verzendkosten kunnen in sommige gevallen nog worden toegevoegd.
Zodra we de betaling van je bestelling hebben ontvangen, ontvang je per e-mail een bestelbevestiging met de factuur als bijlage.

Levering

De levertijden van NRC Webwinkel verschillen per artikel. Bij ieder product vind je een indicatie van wanneer het geleverd wordt. Zodra je pakket is verzonden, ontvang je de track & trace-code van je bestelling, zodat je precies kunt zien waar je bestelling is en wanneer deze bij jou wordt afgeleverd. In sommige gevallen worden de bestelde producten rechtstreeks door samenwerkende partijen verstuurd die geen track & trace-code kunnen aanbieden. Als er vertraging is ten opzichte van de levertijd die op de website staat, brengen we je hier altijd van op de hoogte.
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, kun je helaas zelf het afleveradres niet meer wijzigen. Wil je het adres toch aanpassen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur via klantenservice@nrcwebwinkel.nl, per WhatsApp op 088 572 05 54, of via wijn@nrcwebwinkel.nl als het om een wijnbestelling gaat. In sommige gevallen kunnen we het adres nog voor je aanpassen.
Het is niet mogelijk om je bestelling af te halen in ons distributiecentrum of op ons kantooradres. Ben je niet thuis, dan probeert de vervoerder je bestelling bij de buren af te leveren. Lukt dat ook niet, dan wordt je bestelling automatisch naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie van de vervoerder gebracht. Je vindt hierover een kaartje in je brievenbus.
Als er niemand thuis is op het moment van de afleverpoging, probeert de bezorgdienst het pakket bij je buren af te leveren. Je ontvangt dan een bericht waarop staat bij welk huisnummer het pakket is bezorgd. Lukt het niet om het pakket bij de buren af te leveren, dan volgt op een later moment een tweede bezorgpoging. Als aflevering uiteindelijk niet mogelijk is, wordt het pakket naar een afhaalpunt gebracht. Haal je het daar niet binnen 7 dagen op, dan wordt het pakket teruggestuurd naar NRC Webwinkel en storten wij het betaalde bedrag terug op de rekening waarmee je de bestelling hebt afgerekend.
Om er zeker van te zijn dat je meerderjarig bent, controleren we je leeftijd. Bij het bestellen vragen we je te bevestigen dat je 18 jaar of ouder bent. Wanneer je de wijnen in ontvangst neemt, zal de bezorger je vragen om een geldig identiteitsbewijs te tonen. Minderjarigen mogen de bestelling niet aannemen, en je buren ook niet. Om ervoor te zorgen dat de bezorging op een moment plaatsvindt dat jou goed uitkomt, kun je bij ons een bezorgmoment kiezen. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je bestelling af te halen bij een PostNL-afhaalpunt in de buurt, op vertoon van een identiteitsbewijs. Zo voldoen wij aan de geldende wet- en regelgeving én kun jij zorgeloos genieten van je wijn. Want verantwoord genieten is pas écht genieten!
Helaas bezorgen we alleen binnen Nederland. Wil je vanuit België bestellen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We kijken graag wat de mogelijkheden zijn voor het betreffende product.

Retourneren

Je kunt je retour aanmelden via ons retourportaal. De volledige instructies vind je op nrcwebwinkel.nl/retourneren.
NRC Webwinkel biedt 100% proefgarantie: als je één fles wijn hebt geopend en deze niet lekker vindt, kun je de overige flessen laten ophalen. Stuur hiervoor een mail naar wijn@nrcwebwinkel.nl. De retour geldt per volle doos, met uitzondering van de geopende fles. Bij wijnpakketten zoeken we een passende oplossing. Uitzondering: de proefgarantie geldt niet voor Fine Wines, tenzij er een fout in de wijn zit (zoals kurk of azijnsteek). Deze garantie komt bovenop je wettelijke rechten als consument.
Diensten op het gebied van logies, vervoer, horeca of vrijetijdsbesteding die op een specifieke datum of tijdens een bepaalde periode moeten plaatsvinden, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Voor reizen en evenementen gelden vaak andere voorwaarden. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice via WhatsApp: 088-5720554 of stuur een e-mail naar klantenservice@nrcwebwinkel.nl.
Zodra we je retourzending hebben ontvangen, storten we het bedrag binnen enkele werkdagen terug op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald. De terugbetaling verschijnt op je bankafschrift onder de naam ‘Stg Mollie Payments’, met het bestelnummer in de omschrijving. We gebruiken hiervoor hetzelfde betaalmiddel als je bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk met een andere methode hebt ingestemd. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.
Bij NRC Webwinkel heb je het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het artikel moet, voor zover redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking worden geretourneerd. Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen als gevolg van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen. De herroepingstermijn van 14 dagen begint na de bestelling van een dienst of vanaf de dag dat je de bestelling fysiek in ontvangst neemt.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Deze wettelijke garantie geldt naast eventuele extra garanties die wij aanbieden. Neem bij problemen altijd contact op met onze klantenservice. We zorgen dan voor een passende oplossing.
Als een product direct bij ontvangst niet goed functioneert of beschadigd is, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. NRC Webwinkel zorgt voor een passende oplossing.