Digitale organizer
De digitale versie is een invulbaar PDF bestand. Nadat je de digitale organizer hebt afgerekend, ontvang je een email met de factuur. Enkele minuten daarna ontvang je een nieuwe email, daarin staan twee download links. Eén voor de handleiding van de digitale organizer en één voor de digitale organizer zelf.
- Download beide bestanden op je computer, maak een map Mijn zaken op orde en sla ze daarin op (laat ze niet in de map downloads staan)
- Open de Handleiding Digitale Organizer met Adobe Reader en lees deze goed door voor een juiste werking van de digitale organizer
- Open vervolgens de Digitale Organizer met Adobe Reader en ga er mee aan de slag
Om de Digitale Organizer in te vullen heb je het gratis programma Adobe Reader nodig. Mocht je dat nog niet hebben dan kun je dat hier downloaden.
Na het klikken op de download link opent het bestand in de pdf-reader van mijn browser (Firefox, Google chrome of Explorer).
Bijna alle browsesr herkennen de digitale Organizer als een PDF bestand en openen automatisch de ingebouwde PDFviewer, maar hier mee kun je niet de organizer invullen. Je moet het bestand eerst downloaden en opslaan. Dit doe je met de download knop rechtsboven in uw browser pdf-viewer.
Het lukt niet om de Digitale Organizer in te vullen. Wat moet ik doen?
Nadat je de Digitale Organizer hebt gedownload, maak je een map Mijn zaken op orde. Daarin bewaar je de downloads. Als je aan de slag wilt met het invullen van de Digitale Organizer open je het bestand met het programma Adobe Reader. Daarvoor is het noodzakelijk dat er een recente versie van het softwareprogramma Adobe Reader op uw computer is geïnstalleerd. (Klik hier om de recentste versie (gratis) te downloaden). Start Adobe Reader en open hierin het bestand Digitale Organizer. Nu kun je de bladen invullen.
Kan ik de Digitale Organizer op mijn IPad gebruiken?
Nee, de Digitale Organizer kan alleen op een computer of laptop gebruikt worden.
Kan ik de informatie die ik digitaal heb ingevuld later nog wijzigen?
Ja, omdat het een digitaal product is kan dit altijd, maar sla een ingevulde versie van een bepaald jaar, eerst op.
Hoe kan ik bestanden toevoegen met belangrijke documenten, zoals leveringsakten, testament, wilsverklaringen etcetera?
Het is niet mogelijk om deze bestanden in de Digitale Organizer zelf toe te voegen, maar voeg een map toe in dezelfde map waarin ook de organizer is opgeslagen en plaats daar alle bewijsstukken. Zo zijn zowel de organizer als de bewijsstukken terug te vinden op een overzichtelijke plek op uw computer of laptop. Ook kan het geheel opgeslagen worden op een USB stick die vervolgens in een (huis)kluis gelegd kan worden. Een vertrouwenspersoon moet er wel bij kunnen in geval van nood, dus deel dan wel een eventuele toegangscode.
Conny van Vollenhoven en Catharina Smit, beiden jurist, ontwikkelden deze organizer naar aanleiding van eigen familiegebeurtenissen. Zij ondervonden hoe vervelend en tijdrovend het is als je bij plotselinge ziekte of overlijden van familieleden belangrijke documenten moet zoeken.