Mijn zaken op orde (digitale versie)

18,00
Op voorraad
SKU
NRCL2010152
Mijn zaken op orde! digitale versie
Levering via downloadlink in factuure-mail direct na betaling Gratis thuisbezorgd
  • Gratis binnen 14 dagen te retourneren
  • Veilige en makkelijke betaalopties
  • Aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg
  • Makkelijk bestellen zonder account
Afbeelding vergroten
Productomschrijving

Organizer voor het leven

Bij ingrijpende gebeurtenissen zoals ziekte, scheiding of overlijden van een ouder, partner of familielid moeten belangrijke beslissingen worden genomen. Vaak blijkt dan dat de administratie niet op orde is. Met een tijdrovende zoektocht naar belangrijke documenten en bewijsstukken tot gevolg.

Veel belangrijke documenten worden tegenwoordig vaak digitaal uitgegeven. Denk aan de koopovereenkomst van woning, verzekeringspolissen of hypotheekaktes. Voor mensen die liever hun belangrijke documenten digitaal administreren is er nu ook de digitale versie van Mijn zaken op orde!

Mijn zaken op orde! is verdeeld in zes hoofdstukken:
• Persoonlijk & Gezin
• Medisch
• Bezittingen & Schulden
• Verzekeringen
• Werk & Pensioen
• Overlijden

Ieder hoofdstuk bestaat uit meerdere invulbladen en een checklist. Per hoofdstuk is er ruimte om notities te maken, zoals zaken die nog uitgezocht of geregeld moeten worden. Deze extra schrijfruimte kun je ook gebruiken voor bijzonderheden of gegevens die nergens anders ingevuld kunnen worden.

Wat u verder nodig hebt.
Om de Digitale Organizer in te vullen heeft u het gratis programma Adobe Reader nodig.
Mocht u dat nog niet hebben dan kunt u dat hier downloaden.

De auteurs
Conny van Vollenhoven en Catharina Smit, beiden jurist, ontwikkelden deze organizer naar aanleiding van eigen familiegebeurtenissen. Zij onder vonden hoe vervelend en tijdrovend het is als je bij plotselinge ziekte of overlijden van familieleden belangrijke documenten moet zoeken.

Hoe werkt het?

Digitale versie
De digitale versie is een invulbaar PDF bestand. Nadat u de digitale organizer heeft afgerekend, ontvangt u een email met uw factuur. Daarin staan twee download links. Eén voor Handleiding van de Digitale Organizer en één voor de Digitale Organizer zelf.

Download beide bestanden op uw computer, maak een map Mijn zaken op orde en sla ze daarin op (laat ze niet in de map downloads staan).

Open de Handleiding Digitale Organizer met Adobe Reader en lees deze goed door voor een juiste werking van de Digitale Organizer.

Open vervolgens de Digitale Organizer met Adobe Reader en ga er mee aan de slag.

 

Veel voorkomende vragen

Na het klikken op de download link opent het bestand in de pdf-reader van mijn browser ( firefox, google chrome of explorer).
Bijna alle browser herkennen de digitale Organizer als een PDF bestand en openen automatisch hun ingebouwde PDFviewer, maar hier mee kunt u niet de organizer invullen. U moet het bestand eerst downloaden en opslaan. Dit doet u met de download knop rechtsboven in uw browser pdf-viewer.

 

Het lukt niet om de Digitale Organizer in te vullen. Wat moet ik doen?

Nadat u de Digitale Organizer heeft gedownload, maakt u een map Mijn zaken op orde. Daarin bewaart u de downloads. Als u aan de slag wil met het invullen van de Digitale Organizer opent u het bestand met het programma Adobe Reader. Daarvoor is het noodzakelijk dat er een recente versie van het softwareprogramma Adobe Reader op uw computer is geïnstalleerd. (Klik hier om de recentste versie (gratis) te downloaden). Start Adobe Reader en open hierin het bestand Digitale Organizer. Nu kunt u de bladen invullen.

 

Kan ik de Digitale Organizer op mijn IPad gebruiken?

Nee, de Digitale Organizer kan alleen op een computer of laptop gebruikt worden.

 

Kan ik de informatie die ik digitaal heb ingevuld later nog wijzigen?

Ja, omdat het een digitaal product is kan dit altijd, maar sla een ingevulde versie van een bepaald jaar, eerst op.

 

Hoe kan ik bestanden toevoegen met belangrijke documenten, zoals leveringsakten, testament, wilsverklaringen etcetera?

Het is niet mogelijk om deze bestanden in de Digitale Organizer zelf toe te voegen, maar voeg een map toe in dezelfde map waarin ook de organizer is opgeslagen en plaats daar alle bewijsstukken. Zo zijn zowel de organizer als de bewijsstukken terug te vinden op een overzichtelijke plek op uw computer of laptop. Ook kan het geheel opgeslagen worden op een USB stick die vervolgens in een (huis)kluis gelegd kan worden. Een vertrouwenspersoon moet er wel bij kunnen in geval van nood, dus deel dan wel een eventuele toegangscode.

Inkijkexemplaar
Back to top