SOURCE 05 Designing Global Choices

L. Schouwenberg
15,00
Op voorraad
SKU
9789490322199
Bindwijze: Paperback / softback
Levertijd 1-2 werkdagen Verzendkosten € 2,95
  • Gratis verzending vanaf €50,-
  • Veilige en makkelijke betaalopties
  • Aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg
  • Makkelijk bestellen ook zonder account
Afbeelding vergroten
Productomschrijving
Globalisering heeft grote voordelen gebracht, maar tevens ook nadelen. De wereldwijde handel in consumentengoederen heeft geresulteerd in uniformiteit van het aanbod, bedreigt het voortbestaan van de lokale tradities en globalisering heeft het milieu zeker niet gespaard. De roep om een herwaardering van oude technieken en historisch gegroeide conventies kan rondom ons steeds meer gehoord worden. Dit neemt soms de vorm van nostalgische vervoering over de nationale identiteit en veronderstelde tradities. Soms worden de oorspronkelijke ambachten en tradities onderzocht vanuit een hedendaags perspectief. Ontwerpers kunnen een belangrijke rol spelen bij de ontdekking van nieuwe mogelijkheden, zoals wij zien uit een groeiend aantal design projecten, waaronder die van de studenten van de IM-masteropleiding aan de Design Academy in Eindhoven.

De studentenpopulatie vertegenwoordigt een kleurrijke waaier van nationaliteiten, een meerwaarde waar optimaal gebruik van gemaakt kon worden tijdens de twee trimesters eind 2008 en begin 2009. De studenten van de IM-masteropleiding onderzochten traditionele technieken uit hun eigen land van herkomst en formuleerden ontwerpvoorstellen die deze technieken en tradities een plaats zouden kunnen geven in onze huidige tijd.
Deze vijfde editie van Source bevat essays en een interview over het thema van het ontwerpen van Global Choices, geschreven door experts in het veld, docenten en studenten, evenals voorbeelden van de studenten 'onderzoek en ontwerpvoorstellen.
Meer informatie
Auteur(s)L. Schouwenberg
ISBN9789490322199
BindwijzePaperback / softback
Aantal pagina's88
Publicatie datum20101001
Breedte168 mm
Hoogte231 mm
Dikte11 mm
Back to top