Veelgestelde vragen

 

Algemeen

Wat is NRC Webwinkel
NRC Webwinkel is de Webwinkel van NRC en is net als NRC Handelsblad, NRC Next en NRC.nl gevestigd aan de Nes in Amsterdam. De aanbiedingen in de winkel zijn speciaal voor en door NRC Webwinkel gemaakt of samengesteld.
Hoe kan ik NRC Webwinkel bereiken?
Stuur een E-mail naar: Klantenservice@nrcwebwinkel.nl of een app via Whatsapp: 088-5720554.
Ik heb een vraag/opmerking/klacht over een product of de service van NRC Webwinkel
Mocht u onverhoopt een klacht hebben over een besteld product of over de service van NRC Webwinkel, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. Deze is bereikbaar via: Klantenservice@nrcwebwinkel.nl of via Whatsapp 088-5720554.  Zodra uw klacht bij ons is binnen gekomen zullen wij binnen 2 werkdagen inhoudelijk reageren. U ontvangt hiervan een ontvangstbevestiging. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Bekijk alles

Bestellen

Hoe kan ik producten bestellen?
Producten bestellen bij NRC Webwinkel is heel eenvoudig. U kunt producten door de gehele website toevoegen aan uw winkelwagen door op de 'bestelknop' te klikken. U krijgt vervolgens automatisch de producten in uw winkelwagen te zien. De inhoud van de winkelwagen kunt u ook altijd opvragen via de link rechts bovenin de website. In uw winkelwagen kunt u nog aanpassingen doen aan het aantal of artikelen uit uw winkelwagen verwijderen. Als u beschikt over een actiecode/voucher kunt u deze hier invoeren om uw korting te berekenen.  Ook kunt u telefonisch bestellen: 088 5720572 (optie 3)
Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
U ontvangt altijd een bevestiging van uw bestelling bij NRC Webwinkel. Wanneer uw bestelling correct is verwerkt en de betaling is afgerond, krijgt u een bevestiging op uw scherm. Vervolgens ontvangt u tevens een bevestigings e-mail op het door u opgegeven e-mailadres. Het is mogelijk dat deze mail in de ongewenste mailbox terecht komt.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten op NRC Webwinkel bedragen over het algemeen €2,95 per bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten. Verzendkosten voor producten met een groot volume kunnen in specifieke gevallen hoger zijn. Ook zijn er veel acties waarbij de producten gratis worden thuisbezorgd. Dit staat altijd specifiek bij de actie weergegeven onder het kopje verzendkosten.
Wat is de levertijd van bestelde producten?
De levertijden van NRC Webwinkel verschillen per artikel. Per artikel wordt een indicatie van de levertijd gegeven bij het product onder het kopje levertijd. 
Hoe werkt de verzending en is verzending naar buitenland ook mogelijk?
De verzending van bestelde artikelen geschiedt door PostNL. Past een bestelling niet door de brievenbus, dan wordt deze als pakket verzonden en ontvangt u in de meeste gevallen een verzendbericht met een track & trace van Post NL.  Helaas bezorgen wij alleen binnen Nederland. Indien u vanuit Belgie wenst te bestellen kunt u altijd contact opnemen via: klantenservice@nrcwebwinkel.nl. We zullen vervolgens onderzoeken wat de mogelijkheiden zijn voor dat specifieke product..
Hoe kan ik een reis boeken via NRC Webwinkel?
NRC Webwinkel werkt samen met diverse reisorganisaties om u een goed aanbod te kunnen doen van (culturele) reizen. U kunt de beschikbare reizen boeken via het boekingsformulier bij de betreffende reis. Dit formulier wordt automatisch naar de reisorganisatie verzonden. Zij nemen vervolgens contact met u op voor de definitieve boeking en betaling. Uiteraard kunt u altijd contact met NRC Webwinke opnemen indien u een vraag, opmerking, of klacht heeft.
Ik heb een vraag over mijn wijnbestelling
NRC Webwinkel heeft een speciale afdeling van de klantenservice die zich ontfermt over vragen met betrekking tot wijnbestellingen. Indien u een vraag heeft over uw wijnbestelling via NRC Webwinkel, kunt u contact opnemen met de klantenservice via nummer 088-5720202 (keuze 2) of mailen naar: wijn@nrcwebwinkel.nl. 
Een product bestellen van Academie of Uitgaan?
Producten in de categorieën Uitgaan of Academie kunnen ook in de NRC Webwinkel worden besteld. Het bestelproces wordt daar op de productpagina uitgelegd. Daar lees je bijvoorbeeld of kaartjes digitaal of per mail worden verstuurd, en of er afwijkende voorwaarden gelden voor de zichttermijn.
Bekijk alles

Levering

Kan ik het afleveradres nog wijzigen?
Nadat uw bestelling is geplaatst, kunt u het afleveradres zelf helaas niet meer veranderen. Neemt u daarom indien u dit wenst zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice via: 0885720202 (optie 1 (of optie 2 indien het wijn betreft) of klantenservice@nrcwebwinkel.nl) (of wijn@nrcwebwinkel.nl indien het wijn betreft). In een aantal gevallen kunnen wij dit nog voor u aanpassen.
Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Het is niet mogelijk om de bestelling af te halen in ons distributiecentrum of op ons adres aan het Rokin in Amsterdam. Indien u niet thuis bent zal de vervoerder uw bestelling proberen af te leveren bij buren. Indien dat ook niet lukt, gaat uw bestelling automatisch naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie van de vervoerder en wordt dat vermeld op een kaartje in uw brievenbus.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling in de gaten houden?
Zodra uw pakket is verzonden, ontvangt u de track & trace code van uw bestelling, zodat u precies kunt zien waar uw bestelling zich bevindt en wanneer deze bij u zal worden afgeleverd. In specifieke gevallen worden de bestelde producten echter direct door samenwerkende partijen verstuurd die geen track & trace code kunnen aanleveren. Wanneer er vertraging optreedt ten opzichte van de op de website gecommuniceerde levertijd, zullen wij u hier altijd over informeren. Uiteraard kunt u ons altijd mailen op klantenservice@nrcwebwinkel.nl om de status van uw bestelling na te vragen.
Wat gebeurt er met de bezorging van mijn pakket als ik niet thuis ben?
Wanneer er niemand aanwezig is op het moment van de afleveringpoging, dan zal de bezorgdienst het pakket proberen aan te bieden bij uw buren. De geadresseerde ontvangt een kennisgeving waarin staat op welk huisnummer het pakket afgeleverd is. Wanneer het pakket niet bezorgd kan worden bij de buren, probeert men het op een later tijdstip een tweede keer. Als aflevering van het pakket uiteindelijk niet mogelijk is, dan kunt u binnen drie weken de zending op het Postkantoor van PostNL afhalen bij u in de buurt. Indien u het daar binnen 14 dagen niet zult afhalen, gaat het pakket retour naar NRC Webwinkel en zullen wij het betaalde bedrag restitueren op de  rekening waarmee de bestelling is afgerekend.
Bekijk alles

Inloggen en registreren

Ik ben NRC abonnee, kan ik met mijn abonnee gegevens inloggen?
De inloggegevens van NRC.nl kunt u niet gebruiken op NRC webwinkel. Voor NRC webwinkel maakt u een specifiek account aan. Hier kunt u een account aanmaken: https://nrcwebwinkel.nl/customer/account/create. Wilt u dit niet, dan kunt u uiteraard gewoon als gast zonder in te loggen. Het voordeel van een account is dat uw adres hierin staat genoteerd zodat u dit niet opnieuw hoeft in te vullen. Daarnaast kunt u in uw account een overzicht zien van bestellingen uit het verleden.
Ik kan niet inloggen met het gestuurde wachtwoord
Het verdient aanbeveling om het wachtwoord niet uit de e-mail te kopieren. Het kan namelijk voorkomen dat een spatie wordt meegekopieerd. Hierdoor lukt het niet om in te loggen.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt uw wachtwoord wijzigen door eerst in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord, via de login link rechtsboven op elke pagina van de site. U krijgt dan uw profielpagina te zien. Hier kunt u uw gegevens adresgegevens en wachtwoord wijzigen.
Bekijk alles

Betalen

Is mijn betaling veilig?
ontwikkelingen om u een veilige en betrouwbare dienst te leveren. Uw betaling bij NRC Webwinkel is dus veilig.
Welke betaalwijzen zijn er mogelijk?
U kunt uit verschillende betaalwijzen kiezen om uw producten af te rekenen. Via iDEAL, credit card, PayPal of uitgestelde machtiging. De credit card betalingen en iDEAL transacties vinden plaats via onze paymentprovider Mollie, een gerenommeerd bedrijf gespecialiseerd in het veilig afhandelen van internet betalingen. Betalingen met PayPal vinden plaats via de website van PayPal. In de meeste gevallen is het mogelijk om via uitgestelde machtiging te betalen. Als dat mogelijk is, wordt dat in de bestelprocedure aangegeven. Bij bestellingen van 250 euro of meer kunt u alleen via iDEAL, creditcard of PayPal betalen.  Indien de door u gewenste betaalmogelijkheid niet verschijnt kunt u contact opnemen met de klantenservice: klantenservice@nrcwebwinkel.nl of 0885720202 (optie 1).
Hoe werkt betalen met IDEAL?
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven om met iDEAL te betalen. Na de bank geselecteerd te hebben, wordt u doorgeleid naar de site van uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald. iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden: • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren • iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken • Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL • U heeft controle en overzicht op de betaling. iDEAL is ontwikkeld door ABN AMRO, ING Bank en Rabobank
Hoe werkt betalen met een creditcard?
Als u kiest voor betalen met credit card selecteert u Visa of MasterCard. Vervolgens kunt u het creditcardnummer en de vervaldatum invullen. Let er op dat u exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat. Uw betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat u direct weet of de betaling wel of niet wordt goedgekeurd. 3D Secure en SecureCode voor creditcards 3-D Secure bestaat uit de programma’s Verified by Visa en MasterCard® SecureCode™. Deze programma’s maken het betalen op internet een stuk veiliger. Door middel van een geheim wachtwoord zorgt u ervoor dat alleen ú op het internet aankopen kunt doen met úw creditcard. Dit geheime wachtwoord kunt u zelf instellen bij uw eenmalige registratie. Om uw internetbetalingen zo veilig mogelijk te laten verlopen, dient u via Verified by Visa of MasterCard® SecureCode™ te gaan betalen. U kunt het vergelijken met het nieuwe betalen met chip en pincode in een fysieke winkel. Bent u de 3-D Secure code vergeten? Neem dan contact op met uw bank.
Hoe werkt betalen met Paypal?
Bij NRC webwinkel kunt u betalen via PayPal. Een PayPal-rekening kunt u gebruiken als uw digitale portemonnee. Een veilige en handige plek waar u uw betaalmethodes kunt bewaren en eenvoudig kunt gebruiken. U hoeft niet langer uw creditcardgegevens te onthouden of naar uw random reader te zoeken. Het enige wat u nodig heeft is uw e-mailadres en PayPal-wachtwoord. Op de website van PayPal kun je meer informatie vinden.
Kan ik ook achteraf betalen?
Indien u achteraf wenst te betalen, kiest u bij het afrekenen voor de optie uitgestelde machtiging of wanneer die optie bij het afrekenen niet getoond wordt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0885720202 (optie 1) of klantenservice@nrcwebwinkel.nl.
Welke prijzen worden gehanteerd?
De prijzen zoals vermeld in advertenties in de krant, in e-mailnieuwsbrieven en de prijzen op deze website zijn onder voorbehoud van wijzigingen of correcties. Ze worden altijd getoond inclusief BTW. Slechts de verzendkosten komen hier in sommige gevallen nog bij.
Bekijk alles

Retourneren

Hoe kan ik een product ruilen?
Heeft u het verkeerde product of in de verkeerde kleur of maat ontvangen en heeft u een vraag over ruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice middels e-mail naar klantenservice@nrcwebwinkel.nl of een app via Whatsapp: 088-5720554. NRC Webwinkel zal dan zorg dragen voor een passende oplossing.
Hoe kan ik een product retourneren?
Bij NRC Webwinkel heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het artikel dient ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking, voor zover redelijkerwijs mogelijk, geretourneerd te worden. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de bestelling van een dienst of 14 dagen na de dag waarop u de bestelling fysiek in bezit krijgt. Onze producten worden vanaf verschillende adressen verstuurd en het retouradres kan hierdoor variëren. Kijkt u alstublieft eerst op de pakbon of daar een retouradres op staat. Heeft u per abuis geen pakbon of begeleidend schrijven ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Binnen enkele dagen na ontvangst van het artikel zullen wij het aankoopbedrag restitueren op de rekening waarmee u heeft afgerekend.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren
Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Voor reizen en evenementen gelden veelal andere voorwaarden. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice via: Whatsapp: 088-5720554 of email naar: klantenservice@nrcwebwinkel.nl
Hoe word ik terugbetaald?
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wat als mijn product defect is?
Als uw product defect is, graag z.s.m. contact opnemen met onze klantenservice. Wij zoeken naar een passende oplossing. Whatsapp: 088-5720554 of klantenservice@nrcwebwinkel.nl.
Kan ik wijn retourneren?
NRC Webwinkel heeft 100% proefgarantie. Als u 1 fles wijn geopend en geproefd heeft en deze niet lekker vindt, kunt u de overige flessen laten ophalen. Stuur dan een mail naar wijn@nrcwebwinkel.nl
Bekijk alles

NRC Reizen en NRC Academie

Waar kan ik met vragen terecht?
De contactgegevens van de organisatie staan veelal bij de betreffende reis of academietraject weergegeven. Indien dit niet het geval is of u er niet uitkomt kunt u terecht bij de klantenservice van NRC Webwinkel via Whatsapp: 088-5720554 of per mail naar: klantenservice@nrcwebwinkel.nl.
Ik heb het reserveringsformulier ingevuld. Hoe gaat het nu verder?
Het ingevulde formulier wordt verzonden naar de uitvoerende partnerorganisatie. Zij sturen u binnen 2 weken meer informatie over uw inschrijving. Indien u heeft gekozen voor betalingswijze 'eenmalige machtiging' dan wordt het verschuldigde bedrag reeds na enkele dagen van uw rekening afgeschreven.
Waar kan ik terecht met vragen over NRC Reizen
Bij de reizen van NRC Webwinkel staan altijd specifieke contactgegevens van de reisorganisatie bij de reis weergegeven. Indien u hier niet uitkomt kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van NRC Webwinkel via: Whatsapp: 088-5720554 of per mail naar: klantenservice@nrcwebwinkel.nl.
Hoe kom ik aan meer informatie over een reis of een lezingenreeks?
Onze partners kunnen u meer informatie geven over de inhoud van een reis of een lezingenreeks. Neemt u hiervoor contact op met de betreffende partner. Bij iedere reis of lezingenreeks staan de contactgegevens van onze partners vermeld.
Bekijk alles

Garantie

Wat is mijn garantie?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Deze wettelijke garantie geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties. Neemt u alstublieft altijd contact op met de klantenservice via: 0885720202 (optie 1) of klantenservice@nrcwebwinkel.nl.  Wij zullen dan altijd zorg dragen voor een passende oplossing.
Wat als mijn product defect is bij ontvangst?
Indien een product direct bij ontvangst niet goed functioneert, dan verzoeken we u zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via Whatsapp: 088-5720554 of per mail naar: klantenservice@nrcwebwinkel.nl. NRC Webwinkel zal zorgen voor een passende oplossing.
Bekijk alles

Alcoholwet

Wat is de Alcoholwet en wat staat er in?
De Alcoholwet is de vervanger van de Drank- en Horecawet, die in 2013 is ingevoerd met als belangrijkste doel het terugdringen van alcoholgebruik door jongeren. Binnen de Alcoholwet wordt daar nog scherper op toegezien. Daar staan wij natuurlijk volledig achter. Graag informeren we u hierover, maar niet zonder u eerst te verzekeren dat er voor u niets verandert als het aankomt op onze prijzen, de kwaliteit van onze wijnen en onze service: u blijft als vanouds profiteren van de beste wijnen tegen de laagste prijs!
Wijzigingen
Het belangrijkste doel van de Alcoholwet is het terugdringen van alcoholgebruik onder jongeren. Als marktleider in de online verkoop van wijnen staan we vierkant achter de nieuwe wet- en regelgeving. Want verantwoord genieten is pas écht genieten! Dit...
Leeftijdscontrole en korting
Leeftijdscontrole Om ons ervan te verzekeren dat u meerderjarig bent, wordt uw leeftijd gecontroleerd. Bij het bestellen vragen wij een bevestiging dat u 18 jaar of ouder bent en als u uw wijnen in ontvangst neemt, zal de bezorger u vragen een geldig...
Verantwoord genieten van een glas goede wijn
NRC Webwinkel maakt het genieten van goede wijn voor elke volwassen wijnliefhebber mogelijk, al meer dan twintig jaar. Wij vinden het belangrijk dat dit verantwoord gebeurt. Daar zetten we ons voor in. NRC Webwinkel staat dan ook vierkant achter...
Bekijk alles

Back to top